Ja,és azt ne felejtsük el,hogy a rémhírekben szereplõ balesetek,ahol ennyi meg annyi halott volt az elmúlt hétvégéken azoknak töredéke volt az autópályákon
Ööööö, talán mert töredéke az utaknak az autópálya?
Mellesleg ha az autópályán van valami (azért ilyen is szokott lenni rendesen), az viszont szinte mindig súlyos (5-6 kocsi rohant össze ....)
Egyébként egyetértünk, a 2 sávos fõutak legalább olyan veszélyesek. És annál veszélyesebbek, minél messzebb az autópálya (mert akkor a száguldozósok is a fõútra kényszerülnek)
Pölö elég sokat megyek a 4-esen (az ahol 7 év alatt <4 km-t sikerült autóút szerûen 4 sávosítani)
Két komoly veszélyforrás van:
1) a gyorshajtók akik mindenkit agyamenten elõzgetnek, nem hagyják hogy a sorban elöl álló elõzzön, mert nekik a sor végérõl elõzniük kell ...
2) a lassan hajtók, akik miatt elõzni kell (Trabi/buzuki 70-el, IFA 40-50-el, kamion 70-el, földgép 20-30-al). Itt Mo-n nem túl gyakran állítanak meg azért autóst, mert túl lassan hajtott (máshol inkább).
Pedig
- fõútra (pláne egyszámú) lassú jármû nem hajthatna rá (tábla van, le se sz....)
- ha jól emlékszem ha a látási és közlekedési viszonyoknak megfelelõen ha lehetséges, akkor köteles lenne az autós tartani a megengedett sebesség +-10%-ot (aki meg nem, az húzzon a mellékutakra). Szóval én a notórius lassanhajtókat is piszkosul büntetném.