"A másolás védelem pénzkidobás (amit a fogyasztó fizet..), és pont azzal basznak ki aki megveszi a terméket (fogyaszto most ráfizet :) )."
Ez igy igaz.
A többi részét nem jól értelmezed. A kiadóknak az (lenne) a dolguk, hogy felkarolják a befutni készülõ bandákat, és pontosan ezért a (idõben késõbbre tehetõ) privilégiumért, hogy õk fogják terjeszteni a zenét, segítik õket, reklámozzák õket, stb.
Minden zene, minden film egy befektetés, és egészen addig befektetés marad, ameddig a benne dolgozó embereknek pénzért kell kaját venniük.
És mellesleg a zenére nem lehet monopolhelyzetet felállítani, a zenekar pedig nem termék, tehát ez nem errõl szól. Nincsen monopolhelyzet, mert az egyes zenei stílusok szabad keveredése és megújulása megvan, tehát "helyettesítõ termékek" tömegével szolgálhatnak.
A monopolhelyzet nem arról szól, hogy EGY KONKRÉT TERMÉKET többen adhatnak el (azaz "ne csak a Milli adhasson Milli tejet), hanem arról, hogy meglegyenek a helyettesítõ termékek, hogy a kuncsaft választhasson (azaz "ne csak a Milli adhasson TEJET").
Zenékben szabadon választhatsz. Ahogyan tejben is. De ha csak a Millit szereted, akkor azt kell venned, magad miatt.