Kreativitás... errõl jut eszembe Gálvölgyi egy kabaréjelenete, amiben a "kreatív médiaguru" a pösze,, alacsony, rosszul öltözött politikus-csimotából negyed óra alatt "médiasztárt" varázsol (és a politikus-csimotából tényleg médiasztár lesz - de az eredmény minõsége hagy maga után némi kivánnivalót...).
Ez a helyzet a webbel is. Rengeteg "webdesign" cég létezik, de sajnos kevés nyújt valóban igényes (valid, modern, táblázatmentes, akadálymentes, sablonoktól és giccsektõl tartózkodó, keresõoptimalizált,...) szolgáltatást.
És sajnos a megrendelõk - önhibájukon kívül - nem tudják eldönteni mi a tényleg igényes, jó weboldal. Nem tud belelátni a(z egyébként tetszetõs küllem mögött rejtezõ) kód mögé, nem tudja felmérni hány potenciális látogatót veszít a rossz keresõoptimalizálás, és az akadályokkal teli weboldal miatt; nem tudja felmérni miért is fontos hogy egy adott ûrlapot (és az adatok feldolgozását végzõ szerveroldali szkriptet) megfelelõen készítsenek el (hogy aztán ne kapja spamek tízezreit). Nemm biztos hogy tisztában van vele, hogy az adott "deign" mennyire használható, ergonómikus. Persze ez nem a megrendelõ dolga.
Szóval summa-summárum: a "kreatív" emberek mellé (valódi!) szakértõk (kliens oldali programozó/sitebuilder, szerver oldali programozó, rendszergazda, grafikus) kellenek (de az sem baj, ha egy ember egyszerre több területhez ért), és akkor tényleg "sokat lehet kaszálni", és a minõség is megfelelõ lesz.