szerintem meg a jó játék nem a szépségen múlik. A jó játék kicsit gondolkodtat, de nem annyira, hogy fárasztó legyen (a'la hexen II, ami bosszantó. Vagy a tomb raider-ek.) jó a sztory (half-life,q1, system schock) ötletes a kivitelezés (pl:ss2 -ben info terminál a súgó az ûrhajón) A játkmenet élvetes, változatos, de nem túl nehéz. Némi interaktivitás a kornyezõ tárgyakkal, szereplõkkel. És nem tudod kétszer ugyanúgy végigjátszani. (ss2, deus ex, ...)
A játék mégis "lineáris" tehát nagyon nem tudsz eltévedni.
Ilyen a jó játék.
szerintem az igazan jó játékok: q1, ss1,ss2,deusex,unreal&ut, stonekeep, heretic2...) ilyesmik. Némelyiknek kifejezetten trágya a grafikája (stonekeep) de újra elõveszem. Meg a papírt, és a ceruzát. Térképet rajzolok, fejtörõket oldok meg. Deus ex-ben kódokat írok fel, trükközöm, beszélgetek a többi szereplõvel. SS2-ben szintén térkép, kódok. Élmény a játék, mert a hangulata odabax, ötletes, jó a sztori. Pl: az SS2 -ben teljesen elhittem, hogy egy ûrhajón avgyok. Maga a felállás, hogy egy fél RPG fél FPS egy ûrhajón, fényévekre a földtõl, és az MI éppúgy veled és ellened van, mint az idegenek.
ráadásul brilliáns hangulat, és kivitelezés.
Hol van ehhez képest a doom3, a hl2, a q4? Sehil :(((( Ráadásul valami horro gépigénnyel :(((