1984-ben szigorodtak a turbókra vonatkozó szabályok, ezentúl nem lehetett tankolni és a felhasználható üzemanyag mennyiséget is korlátozták. Ez pedig a bajorok motorjának a végét jelentette, hiszen a motor hûtését az üzemanyaggal oldották meg és amiatt a BMW-erõforrások fogyasztása az egyik legrosszabb volt a mezõnyben. Ennek ellenére különleges edzésmotort építettek, ahol az elektronikának köszönhetõen a motor egy körig hihetetlen 1400 lóerõs teljesítményre volt képes. Ez azt jelentette, hogy 1 literre majdnem 1000 lóerõ jutott! Ezzel a BMW minden idõk legerõsebb Forma-1-es motorját építette meg. Soha senki nem épített ennél erõsebb F1-es erõforrást. A motor azonban csak az edzéseken futott, a rendkívüli terhelés miatt azonban ezt az aggregátot nem lehetett a versenyen használni. Ott meg kellett elégedniük a pilótáknak egy "szerény" 1000 lóerõs változattal.