Ja, még egy dolog az FPU témához: számításigényesebb dolgokat már nem az FPU-val csinálják, hanem - ha mód van rá - az SSEx (SIMD) egységgel.
Ebben mind a két proci (P4 és Athlonok) ugyanolyan jók. Már amikor benne van a prociban.
Ezzel kapcsolatban éppenhogy az Intelnek volt egy-két "érdekes" húzása. Elõször ugyebár az AMD vezette be a floating-point alapú SIMD megoldást, ez volt a 3DNow! (Elõtte csak az MMX létezett, ami integeres.) Erre mit csinált az Intel? Megcsinálta a sajátját (SSE), de nem ám 3DNow!-kompatibilisre... És mit csinált még a kedves Intel? Hát szépen lefizettett pár fejlesztõt, hogy ne támogassák a 3DNow!, hanem csak az SSE-t! Ezzel egy idõre hátrányba került az AMD, és kénytelen volt õ is implementálni az SSE-t (kereszlicenc-szerzõdés keretén belül, tehát nem ellopta). Intel köv. lépése: SSE2. Aztán SSE3. Aztán szerencsére jó ideig mindkettõnél adott volt az SSE3-ig a dolog.
(A C2D-nél megint újított az Intel: "SSSE3" van már benne, bár ez csak egy kisebb bõvítés. Másik újdonság, hogy 64 bites helyett már 2x64 bites, ezért is gyorsabb "mértéken" felül SIMD kódban a C2D az Athlonokhoz képest. De nem sokáig: a K8L ugyanúgy 2x64 bites SSSE3-mal lesz megáldva.)