Dr. Wankel születésének 100. évfordulója megünneplésében
A Mazda Motor Corporation részt vett Dr. Felix Wankel, a forgódugattyús motor feltalálója születésének 100. évfordulója megünneplésében. Az eseményeket a németországi Lindau városában rendezik 2002. július 2. és október 6. között.
A Mazda a mannheimi Mûszaki és Munkaügyi Múzeummal közösen a Wankel (1902-1988) – aki a forgódugattyús motor alapvetõ mûködési elvét kitalálta és a motort meg is alkotta - életmûvét bemutató kiállítás társszervezõje. A kiállítás sokat felvonultat ötletei közül, olyan kísérleteket és elképzeléseket, amelyek végül a 60-as évek elején a forgódugattyús motor feltalálásához vezettek. Egy kevésbé ismert kutatási terület, amelyen Felix Wankel dolgozott, a hajóknak szánt forgódugattyús motor, amelyet szintén bemutatnak a nagyközönség számára. E kicsi, ám mély benyomásokat keltõ kiállítás világosan mutatja, hogy Felix Wankel ötlete még mindig igencsak életképes.
A Mazda - az egyetlen jármûgyártó, aki a 60-as évektõl egészen napjainkig elkötelezett Felix Wankel e szellemes és eredeti találmánya iránt - közremûködik e kiállítás megrendezésében, és számos forgódugattyús motorral készült jármûvet is kiállít, e motortípus fejlõdéstörténetének bemutatására. E nagyjelentõségû kiállítási tárgyakkal – köztük a Cosmo Sport egy példánya 1967-bõl, a Mazda 787B, amely az 1991-es Le Mans-i 24 órás verseny gyõztese vagy a közelmúlt forgódugattyús motorral készült Mazda modelljei – a Mazda hozzájárulását kívánja bemutatni a forgódugattyús motor fejlõdéséhez az évek során. Mindemellett e technológia jövõjét is bemutatják, az új generációs RENESIS forgódugattyús motor és a Mazda RX-8 design-modell formájában, mely utóbbi augusztus 1 és 13. között látható.
A Mazda és a forgódugattyús motor története
A Mazda már 1961-ben együttmûködött az NSU-val, aki Dr. Wankellel a forgódugattyús motor sorozatgyártásán dolgozott. 1967-tõl napjainkig a Mazda több mint 1,8 millió forgódugattyús motorral szerelt gépkocsit készített.
A Mazda RX-8 design-modellje
Az izgalmas RX-8 sorozatgyártásra elõkészített design-modelljét elõször a Tokyo Motor Show alkalmával mutatták be 2001. októberében, és azóta a Detroiti, a Genfi és a Torontói Autószalonon is megjelent. E modellt állítják ki augusztus 1. és 13. között Lindauban, a forgódugattyús motor legutóbbi generációja, a RENESIS mellett. A RENESIS jóval kompaktabb kialakítású és könnyebb, mint elõdei. Ez azt jelenti, hogy az erõforrást 60 milliméterrel hátrébb és 40 milliméterrel alacsonyabbra építhetik be az elsõ tengely mögé, mint az RX-7 esetében. Az eredmény igen alacsony súlypont és ideális, 50:50 százalékos tömegeloszlás az elsõ és a hátsó tengely között, amely eredeti sportautós irányíthatóságot és egyedi formákat tesz lehetõvé az autó számára. Az atmoszférikus motor nem csupán tekintélyes, 184 kilowatt (250 lóerõ) teljesítményt produkál 8500-as percenkénti fordulatnál, hanem – a motorok e típusára jellemzõ módon – kiváló és lágy gyorsulást is kínál.