A legnagyobb probléma az, hogy az emberek elsöprõ többsége nem hajlandó tanulni.
Olyan furcsán néznek (rokon, ismerõs, munkatárs) az emberre, ha az mondja, hogy tegnap pl. matekozott, biológiakönyvet olvasott, hogy csak na. (A filozófiát már meg sem említem.) Épeszû ember a többség szerint ilyesmit nem csinál. Rendes történelemkönyvek helyett a Nemere-féle bulvárt olvassák ...
Vérlázító, amikor azt hallom, hogy ezt õ tanulta x évvel ezelõtt, mára pedig elfelejtette. Összedõlne a világ, ha néha tankönyveket venne kézbe?
Apámnak vagy 15 évig könyörögtem, hogy ha már azt hajtogatja állandóan, hogy imádja a történelmet, akkor jöjjön el, válasszon a könyveim közül. Nem jött. Nincs ideje.
Szerveztünk ingyenes ismeretterjesztõ elõadásokat (fizika, matek, csillagászat, irodalom stb.) A legnagyobb "sikere" Zacher Gábornak volt, 18 érdeklõdõ jelent meg ...
Ami a felsõoktatást illeti: a körülbelül 20000 oktató/kutató közül világszínvonalon 40-50 alkot. Oktatni talán 300 tud. Ez van.
Gyermekeim mellé állandóan le kell ülni segíteni (szerencsére most még engedik :) ), mert olyan keveset tanulnak a suliban (és azt a keveset is rosszul). Ne kelljen már azokhoz igazodni, akik még olvasni sem tudnak!