sziasztok. Gondolom sokan szembesültetek már ti is oktatásbeli hiányosságokkal. Olyan tanárokkal akiknek nem lenne helye az oktatásban, olyan módszerekkel aminek nem túl nagy a hatékonysága. Sok példát lehetne felhozni a hibákról, de vajon mik a megoldások erre? Hogyan kéne egyes tantárgyakat tanítani, számonkérni hogy mind két fél meg legyen elégedve, használható tudást oktassanak és tanulhassunk. Gond nem csak személyekhez (egyes tánárok) kapcsolódik, hanem általános módszertanhoz is.
Nagy hibának látom például a jelenlegi rendszer programozás, és hasonló (leginkább gyakorlást igénylõ) tárgyak oktatását...
Egyszerû, ha a tanarak motiváltak lennének, és ehhez természetesen szükséges a megfelelõ díjazás is, a tanítás színvonala is nõne. Angliában például a tanárhiányos tantárgyakra jelentkezõknek (fizika-szak, ének-zene-szak) már az egyetemi éveik alatt fizetést biztosít az állam.
Olyan tanárokkal akiknek nem lenne helye az oktatásban, olyan módszerekkel aminek nem túl nagy a hatékonysága.
errõl és is tudnék beszélni... a sulinkban van egy olyan tanár, aki szerint az a tanítás, hogy elmondja hogy mit fogunk tanítani(pl sinus-függvény), utána kihív egy diákot és azt mondja, hogy csinálja meg az egyik ilyen feladatot a könyvbõl. ha a diák azt mondja hogy nem tudja(ami végülis normális, hiszen elvileg azon az órán vesszük), akkor a tanár azt mondja hogy ezt már ötödikben(tudom, lol :D) tanultuk, meg amúgy is , tanulni kellene(csak nem tudjuk hogy mit :P) és ha rossz napja van, elkezdi osztani az egyeseket mindenkinek, aki nem tudja...
Szerintem nem minden a díjazáson múlik. Egyrészt a díjazás nem változtatja meg a tantárgyakat, tárgyi követelmény rendszert, másrészt sokan már nem tudnak elszakadni az eddigi módszerektõl, oktatási eljárásoktól.
Ide értem azokat, akik nyugdíjasként tanítanak, és teljes téveszméket hirdetnek. Nem szeretnék konkrétan megnevezni, de sajnos sok ilyen tanításra már alkalmatlan oktatót van még mûsoron.
Nem, nem vagyunk ott, és az oktatási rendszerük is szar, így hát nem is szeretném, ha ugyanaz lenen itt, de ettõl függetlenül tényleg jobban meg lehetne becsülni õket.
#6: Persze, hogy nem minden, de rengeteg értelmesebb embert lehetne tanárnak csábítani a pénzzel.
Így van! Arról nem is beszélve,hogy nyáron nem csinálnak semmit és ugyanúgy fizut kapnak! Megnézném melyik menne el pl egy gyárba dolgozni... Inkább sírnak meg tüntetnek
nálunk ének tanárral vannak bajok(picit alkoholista) ének órán tanultunk már caesarról,csillagászatról,nevek jelentése és még sorolhatnám... egyik oszt.társam azért kapott beírást ert nem tudta mi az a cvölv(nem tudom hogy kell írni ezért írom így),most csütörtökön nem csinált semmit kiküldte az óráról,mind1 mit csinálunk roszak vagyunk,mindent tudni kéne holott nem tanulunk semmit.az ilyet csak ki kéne ba**ni mert nem tanárnak való
Álljunk meg egy szóra. A tanár akkor is dolgozik, amikor nem tanít. Lezárja a régi tanévet, elõkészíti az újat, felépíti az éves tanmenetet, stb.
A tüntetés inkább azért van, mert 15-20 évet tanulnak azért, hogy tanárok lehessenek, (egy diploma sajna nem elég, egyszakos tanárra nincs kereslet a munkaerõpiacon), nem kis pénzt fektetve a tanulásba, és egy 8 általánost végzett szerelõsori munkás fizetése is több, mint az övék. Nem beszélve a három általánost végzett "maguknak halmozottan hártányos helyzetet kiharcoló"-któl.
Bardocz: ez azért komoly, egyikõtökben sem merült fel az, hogy szülõi értekezleten megemlíthetnék a szülõk?
Ez így elég egyoldalú vita... Esetleg úgy volna fer, ha lennének itt régóta (legalább 20 éve) praktizáló tanárok és elmondhatnák a véleményüket a saját szemszögükbõl. (tom a jog meg van rá, de hát egy sg-re valszeg nem fog feljözzni szpemmelni a volt töritanárom...) Én feltételezem, hogy nagyon sok dolog van, amit a diák szem nem lát.
Talán a topik hosszúcímébõl kihagytam, de arról is kéne szólnia a topiknak, hogy az okos emberek írják le õk hogyan tanítanának, talán ezt átgondolva másik oldal is kicsit elõtérbe kerül.
Részben a rendszer egészének a mûködési hibája, hogy olyan diákok is átjutnak egyegy vizsgán (tömegesen), akiknek nagy nagy gondjai lesznek az arra épülõ tárgyakkal. Ilyenkor mindenkit buktasson meg a tanár? Adja le azt az anyagot amit a másiknak kellett volna?
Egy tanarnak nevetsegesen keveset kell dolgozni. De most mien tanarrol van szo?? altalanos iskolas also tagozat alt isk felso tagozat kozepiskola foiskolai eloado egyetemi prof mindegyik tanar most melyikekrol beszelunk?
Es igen vannak tanarok akik kemenyen dolgoznak viszont az igaz hogy a mai tanarok 90%-a nem tanar alkat.
Szerintem az egész ott van elrontva, hogy aki alapból orvosnak készül, emelt szintû tantárgyak választásakor le kéne tudnia adni a matematikát, a fizikát és az ehhez hasonló hülyeségeket. Nyelvtan maradhatna. És persze ennek függvényében nem kéne érettségiznie csak nyelvtanból, biológiából, kémiából, nyelvekbõl. Mert ahogy most van, az teljesen logikátlan abból a szempontból, hogy mik a tanuló érdekei. Minek tanuljon valaki atomfizikát, ha háziorvos akar lenni? Jön a duma, hogy az általános mûveltség miatt... azt hiszem, hogy azt az emelt szintû dolgok megválasztásakor már eléri az ember. Meg itt van ez a bolognai rendszer.... hát kész.
Ott a hiba elõször is, hogy az oktatási minisztériumban idióták, sõtét szellemi feketelyukak dolgoznak. Fogalmuk sincs az oktatásról, fogalmuk sincs semmirõl, és õk határozgatnak hogy hol mit kötelezõ tanítani, hány órában. Én most okj-s képzésre járok, és olyan tantárgyakat is kell tanulnunk, aminek köze sincs ahhoz a szakmához amit elvileg kéne, de középiskolában is sok értelmetlen hülyeséget kell tanulni. Érdekes hogy bizonyos ilyen értelmetlen tantárgyaknál már a tanárok is bevallják, hogy nincs értelme, hülyeség, dehát ez van elõírva, ezt kell tanítaniuk, így már a szokásos "diák a hülye nincs igaza" dolog is ki van zárva. És persze vannak olyan tanárok is akik síkhülyék, a kedvenc szórakozásuk a szivatás (pl nálunk volt olyan tanár, hogy jegyet adott, meg bejött órára, de ezen kívül nem csinált semmit, amit kellett tudni azt magunknak kellett megtanulni, mert õ semmit nem tanított). Meg ott vannak a tanárok téveszméi, pl nálunk az "elmélet nélkül nincs gyakorlat dolog". Engem sem érdekel az elmélet, mert értelme nemnagyon van, nem segít semmiben, és ez be is bizonyosodott, amikor adatbáziskezelésbõl, programozásból minden feladatot meg tudtam csinálni legtöbbet tökéletesre, emellett elméletbõl 2es-3mas szintjén mozogtam, de ugyanez igaz számítógépes hálózat tantárgyra is, ott is osztályszinten 2-3 jegynyi külömbség van a gyakorlat és elmélet között, persze a gyakorlat a jobb mindenkinek.
az összes magyarországi tanár,oktató génhulladék, a társadalom szemete, ki kell õket írtani
de elnézést kérek, természetesen ezt nem gondolom így teljesen komolyan, és senkit se akarok megbántani aki az vagy a hozzátartozója, de nekem a 3 oktatási szinten annyi kínt, és keresrûséget okoztak, hogy ezen a szinten én már nem tudok, vagy csak nagyon nehezen túllépni
Egyetértek a #6-os hozzászólóval, valóban a kivénhedt, már rég nyugdíjazott tanárok nem túl jó, sõt, veszélyes tanerõk a diákokra nézve, azok közül is olyanok, akik hûen követték az akkori szocialista idõszak elvárásait, s a mai napig próbálják erõszakkal megtartani, például berögzülés formájában.
Lehet, hogy páran tudjátok, de olvastátok már tomcat 2007.01.10-ei írását? Elgondolkoztató.
Csak beszelsz hogy hulye vagyok de indokolni nemtudod. Nem is tom melyikunk akkor a hulyebb. Egyebbkent egy munkasnak hol tobb a fizetese a tanar fizetesenel? Egy atlag tanar mit csinal? Dogat javit bejar orara es beszel. Ez neked olyan baromi nehez munka? Egy tanarnak sokat kell tanulnia? ugyanmar. egy egyetemi prof vagy dr az mar mas teszta ot mar nem is tanarnak hivjak hanem eloadonak.
Amugy pontosan mivel nem ertesz egyet mert en meg azt se vagom mivel volt problemad. :D Keves a tanar alkat? Ez teny. Keveset kell dolgozniuk? Nezopont kerdese, de 1000* nehezebb munkak is vannak neki csak le kell raknija a segget az iskolaban es elmondani masoknak amit megtanult. Jol fizetik oket? Igen jol ezis teny.
Orulnek ha ertelmetlen komment helyett mondanal is valamit csak a valtozatossag kedveert. :S
1. nem mondtam h hülye vagy 2. "dogat javit bejar orara es beszel" - szülöi értekezlet, kölkök ide oda vitele (ingyen ofkorz), bizonyítvány írás, nyáron fos táborok, ünnepekkor a kölkök felügyelete (ingyen ofkorz), elmebeteg szülökkel való veszekedések stb.. :)
többit leírta a #10... hidd el látom az egészet, mivel mind2 szülõm tanár. :)
Jah mar ertem miert veded ennyire oket. :P szuloi ertekezlet, kolykok ide-oda vitele, fos taborok szinten nem kotelezoek. Esetleg az osztalyfonoknek vagy hogyis hivjak a goret a suliba kell ezeket a dolgokat megtenni es elsimerem hogy talan kicsit keves a jutalek ezekert a szolgaltatasokert, de nem minden tanar osztalyfonok. Es megegyszer igy is megtud elni egy tanarocska 3honap szunidovel. :) a szulokkel valo veszekedes inkabb szakmai artalom mint nehez munka :P De elismerem hogy bosszanto :D
ünnepek megbeszélése meg kirándulások miatt nem az de ha valakik le akarják váltani ofõjüket és mondjuk matek vagy kémia tanáruk utána nagy szopatásokra számíthatnak
hmm, én néha elgondolkodom azon milyen is lehet tanárnak lenni, és szerintem baszottnehéz szakma :) fõleg ma, hogy egyre kevesebb a fegyelem. meg eleve rohadtsokat kell tanulni, hogy tanár lehess, szabit vagy ilyesmit nemigen vehetsz ki, jó, ottvan az a három hónap nyáron, de középsulis tanárnak ha jól tudom csak júliustól van szünet, aztán ahogy már mondták, elõ kell készíteni az új évet, stb...én megbecsülöm a rendes tanárt, attól hogy valaki szigorú, még nem biztos hogy rohadék. persze megtalálható az aki tényleg genyó, de ahova én járok suliba, ott a legtöbb tanár normális szerencsére :)
ahova én járok nem mindegyik,töri tanár a legjobb jól tanít,nem olyan szigorú és poénkodik is:) de pl matek-fizika tanár(mellesleg az ofõm)hiába tanít jól túl szigorú,tehát anyira tényleg nem kéne az mért baj hogy amikor jegyzetelni kell akkor az öembe van a füzet mert kényelmesen ülök és nem b@sz@ szét a hátamat a faszék +fapad a térdemet,erre le vagyok baxva hogy tegyem fel a padra füzetem és úgy üljek...mintha nem lenne teljesen mind1 neki meg mindenkinek nem ül melletem senki általában matekon ha keresztbe feküdnék az se zavarna senkit
:D az már tényleg eléggé gáz xD nálunk kémia tanár basz le valakit akkor ha azt is leírja füzetbe amit nem olyan fontos,csaj elkezdte írni és már folytatta miután szóklt a tanár ha már félig leírta erre elmondta neki ötvenszer hogy ezt nem kell leírni :D de ha valaki nem írja le akkor meg az van hogy nincs benne a könyvben honnan fogod ezt tudni?! de ezt csak a leírósoknál :D
igaz ami igaz, viszont alapvetoen kiegyensulyozott, normalis munkajuk van, ahol emberek kozott vannak, nem dolgozzak magukat halalba, es hat mindenfele kedvezmenyeket is elveznek tehat en azt mondom, hogy nem para azert a tanari allas, felteve, ha nem balfasz az illeto.. balfasz tanart nem becsulik meg, alapbol nehezebb neki minden, mint 1 jo tanarnak
nekem az Általánosban 2 idióta tanárom volt. Egyik: - Info/Rajz tanár, kicsi idegbeteg és megrögzött anyósgyûlölõ. Legemlékezetesebb pillanata: Szünet mindenki a padon ül. Bejön, hogy ne üljünk a padon. Mindenki leszál, erre kimegy , amint kimegy mindenki vissza. Benéz, mondja, hogy milyen egy szemét osztály vagyunk stb. erre hátulról egy srác mondta, hogy " Kopasz" (kopasz volt) erre elkezdi kergetni, a padok között. Miután látta, hogy nem éri el elérúgta az egyik széket, miután ezen is átjutott a srác a padot boritotta elé :D A srác ekkor beparázott és sprintelt az igazgatóiba:D
- mási kegy énektanár:D a kulcscsomója volt a kedvenc fenyitõeszköze, simán hozzánkvágta. Egyszer az egyik srác erõsen dobta vissza és eltalálta a magnóját szép lyuk lett benne:D
nem gondolod, hogy egyik esetben sem a tanar volt idiota, hanem a faszkalap diakok ?
Gimiben két idióta töritanárom is volt. Annyit csináltak tanítás címén, hogy elmondták ami a tankönyvben van. Ha olvasta mellé az ember, ugyanazokat a mondatokat hallhatta, csak átfogalmazva.
Semmi önállóság nem volt bennük. Hogy esetleg saját szavaikkal is elõadhassák? Nem. Az egójuk persze az egekben volt, hogy õk most elvégezték az egyetemet (kezdõ volt mind2) - biztos ott is beseggelték az anyagot hasonlóan szóról szóra.
Példa a színvonalra: Mohácsi csatánál tartottunk, erre benyögi óra elején: Lapozzatok vissza Mátyáshoz, és írjátok oda, hogy elfoglalta Csehországot, meg Bécset 1485-ben. Ja, ezt az igazán jelentéktelen momentumot ki sikerült hagyni, elvvégre a Himnuszban is benne van. Aztán pallosjog helyett pallósjogról beszétek (fapallóval fejbevágták az embereket?) A legjobb az volt, amikor Kun Lászlónál simán Kun Béláról kezdett beszélni, mi javítottuk ki, hogy Kun Béla azért késõbb volt.
A dilettantizmus megvolt. Emellett persze képtelenek voltak fegyelemezni, stílusuk sem volt, talán egyetemen azt taníthatták, hogy az osztály beül a padba, mindenki elõre bámul, csendben marad és mindenki monoton elõre bámul epedezve, hogy most neki diktálni fognak.
Angoltanár hasonló volt, elõfordult, hogy órán én világosítottam föl egyes szavak jelentéspérõl, pl. collide.
Plusz a legtöbbnek még napi 8 órás munkaideje sincs. 45 perces órák, plusz kajaidõ. Meg a legtöbb tanár általában órakezdés után 5 perccel mászik be. Akkor meg lehet inkább 40 perccel számolni. Nyáron mi dolga van? Papírmunka, az sem napi 8 órában.
De nagy az ellenszenv a tanárokkal szemben. Bizony vannak rossz tanárok a pályán, aki nagyon nem odavalók, de ez minden szakmára elmondható, csak ez az, amivel minden ember találkozik élete során. Nem ez alapján kéne megítélni az egész szakmát. Anyám matek-fizika-informatika szakos középiskolaitanár, jelenleg fizikát nem tanít. Apám (nyugdíjazott) mérnök-tanár, anno matekot és fizikát tanított szintén középiskolában. Mindkettõjüket mosolyogva köszöntik a régi tanítványaik-nemhiszem, hogy rosszul csinálták volna, amit. Mindezt csak azért említem meg, hogy én milyen szemszögbõl látok rá a dolgokra. Ha valaki szellemi munkát végez, az nem is ember, örüljön, ha élni hagyják?:) Meg nem tanulnak sokat? _Vegeta_ ahhoz képest, hogy állításod szerint "tanárképzõbe" jársz, tõled olvasom a legnagyobb zöldségeket. Eltörölnéd az osztályfõnökösködést? Ki adminisztrálná, hogy ki mikor hány órát hiányzott? Ki írná be a bizonyítványokba a jegyeket, ki írná be az ellenõrzõbe, hogy "Ödönke xyz tárgyból nem éri el az elégséges átlagot"? Azt, hogy keveset dolgoznának, szintén nem állítanám. Ugye jobb esetben nem úgy esnek be az órára, hogy akkor találják ki, pontosan mit is kéne mondani, csinálni. Dolgozatokat sem a "Matek dolgozatok x.-esek számára" mappából szedik elõ, ahogy a kijavításuk sem maguktól megy végbe. Ezen felül el kell menniük továbbképzésekre (bizonyos számú kreditet el kell érniük x évente), korrepetálási lehetõséget kell biztosítaniuk, az érettségik elõtt lévõ õrületrõl nem is beszélve. Fizetésük sem a legjobb, legalábbis 2-3 diploma mellett nem ennyit kéne keresniük (nomeg ha máshova mentek volna el, lényegesen többet keresnének-anyám összes évfolyamtársa, akivel egyszerre végzett, és elhagyta a pályát lényegesen többet keres, mint õ). Arról nem is beszélve, hogy mostanság késve (2 hónapos pakkokban, 1 hónappal a második ledolgozott hónap után) kapják meg a túlórapénzt... Zárógondolatnak: néha azért képzeljétek magatokat tanárok helyébe. Ne csak a "3 hónap lazulás"-ra, meg a hasonló látszatdolgokra gondoljatok. Mikor üvöltöztök x órán, vagy az osztály viccesembere éppen produkálja magát, netán a helyi kisebbség sérelmezi, hogy az egyes dolgozata miért annyi, aztán a sikertelen reklamációt látva testi fenyítést helyez kilátásba (anyámmal megtörtént-a csaj tán még igazgatóit sem kapott), akkor jusson eszetekbe, hogy talán nem ez az álommeló. (Merthogy a tanár ilyenkor semmit sem tehet: elméletben még ki sem küldheti az óráról a diákot, mert mittudoménmilyen joga sérül...) Bocs a mega-kommentért, s köszönöm, ha elolvastad, méginkább, ha el is gondolkoztál rajta:)
Neked valami iszonyú nagy irreális elképzelésed van a tanárok dolgáról. Javaslom a topichoz való hozzászólást kerülni.
Azért az is hozzátartozik a dologhoz, hogy senki nem kényszerített senkit, hogy tanár legyen. Szóval azért sajnálni nem fogok egy tanárt sem. Tudta jól hogy mivel jár ez a szakma, amikor belevágott.
Egy 3 éve középiskolában tanító tanár (2 fõiskolai diplomával) osztályfõnökként bruttó 126e Ft-ot azaz nettó 82e Ft-ot keres, úgy hogy reggeltõl estig dolgozik. Ez az illetmény a közalkalmazotti bértábla szerint van megállapítva, ami fix!!! Szerintetek sok?
Lehet hogy egy 50 éves egyetemi prof megkap nettó 150-200 ezret.
Plvastam itt a hozzászólásokat, sajnos legtöbbeteknek halvány fogalma nincs a tanári munkáról. Nettó 150-200 ezer Ft-os fizetés, NEVETSÉGESEN KEVÉS munka, stb. Tudod mit? Ha ilyen jól élnek, el kell menni tanárnak, ki kell próbálni!
Asysoft: én is inkább úgy érzem, a tanárokkal szembeni ellenszenv (már megint az a kuuu... suli, állandóan tanulni, ülni, méág számtechen sem lehet cs-zni...) uralkodott el a topicban.
Én most felvételizem anglisztikára, és tanár szeretnék lenni. Van azért a pénzen kívül más motiváció is: )
Bírom ezt a tanárok mennyit keresnek hozzáállást :) Ez csak azt bizonyítja, hogy a jóideje tartó, degradáló kampány meglehetõsen sikeresnek bizonyul. Aki nem tanított még, sosem értheti meg, hogy mégis mibõl áll össze. Hogy készülsz rá, milyen feladatokat adsz ki, ami mindenki szinvonalához mérten kielégítõ, azokat javítani, elmagyarázni.. Ez persze kicsit olyan mint a politika és a foci, hogy mindenki "ért" hozzá.
Készülni kell a tanároknak? Minden évben elismételgetik ugyanazt kb.
Nekem a munkahelyemen talán nem kell fejleszteni magamat? Új berendezések jelennek meg(szervizelek) új automatikák,mellette a régiekkel ugyanúgy kell foglalkozni.
Míg egy tanár simán megteszi,hogy nem foglalkozik egyes gyerekekkel addig én nem tehetem meg egyetlen ügyféllel sem mert kirúgnak. A tanár mehet jópofáskodni az igazgatóhoz ugysem a gyereknek lesz igaza!
Oké, akkor sorold fel légyszi, hogy kik dolgoznak a munkahelyeden, név, beosztás, anyja neve, stb. Egyí tanárnak 8-10x30 fõt lazán tudnia kell... nem beszélve arról, hogy egy tanárt nem ötödikes történelemtanárnak vesznek fel, tehát nem mondható, hogy minden évben ugyanazt adja le. Sõt, mindennap le kell adnia a másodikos, ötödikes és nyolcadikos leckét is, és nem lehet tévedni, mert egy osztály néz hülyének.
"a tanár mehet jópofáskodni..." Aha, csak nehogy kiderüljön, hogy az adott gyerek egy ügyvédé vagy roma családé, mert akkor vagyleperlik róla a kabátot, vagy leszaggatják. Hidd el, tanárnak se könnyû, nem hiába kell ahhhoz 2-3 diploma.
Te legalább felnõtt ügyfelekkel dolgozol, akiknek nagyjából leesett, hogy õk azért vannak ott, mert nekik ez az érdekük.
nem sorban - miert kerulne az ugyved apuka ele az az eset, ha pl. a hulyegyerek dobalozik oran, es baszik szot fogadni a tanarnak? - meg most az, hogy neki tudnia kell neveket.. kb. annyira, mint mas munkahelyen mas alkalmazottaknak a sajat munkatarsai nevet - tevedni lehet, maximum gyakran tevedni nem, de most ez olyan, hogy ha tevedsz 1 gyarban, 1 sorozatnyi -teszemazt- tv baszodik el a hibadbol, ha tevedsz tanarkent, kovetkezo oran kijavitod magad, no para
de az amúgy gáz amikor egy tanár nem tudja a gyerek nevét nálunk kémia tanár olvassa papírról a neveket enyémet tudja addig hogy dávid mert volt feladat amit ránézésre megoldottam ezért múlt órán egy nehezebb feladattal kihívott táblához és fél perc múlva kicsöngettek :D
de mi most az ertelmes tarsadalomrol beszelunk, a balfasz tanar az balfasz, arrol nem a tanari allas tehet, nem a miniszterium tehet, nem a diakok tehetnek, arrol o tehet egyebkent addig orulj, amig a tanarok tudjak a neved, egyetemen lofaszt nem erdekel, hogy ki vagy :|
a tanárok mind idióták, egy-két kivételtõl eltekintve
arról nem beszélve, hogy ha egyszer tanítottál olyan mint egy stigma, senki le nem mossa rólad, sõt leri rólad, még a buszon is felismerik, hogy tanár vagy
hogy imádod a hangot, hogy tudálékos vagy, azt hiszed mindekinél mindent jobban tudsz, mert ahhoz vagy szokva, hogy csodálkozó nagy szemeknek magyarázz, soroljam még?
programozó suliban fiú kupac közepén ültem, természetesen átpofáztuk az egész órát de, amig a fiúk csacsogtak, addig nem szólt semmit az ofõ, viszont amikor én megszólaltam, akkor azonnal rámszólt én arra gyanakszom, hogy azért, mert valószínûleg az én hangom valamivel magasabb frekvencián fut, mint a fiúké, és csak azt hallotta meg :)))
Ahhoz képest, hogy tanárképzõbe jársz, marha keveset tudsz az egészrõl...
bazzeg tényleg szar az oktatási rendszer... Nem tûnt fel hogy az egész nem a tudásért és gyerekekért megy??? -->vesznek tankönyvet(mert kötelezõ), iskolai dolgokat, bérlet, stb. -->8+4-5 év oktatás van kötelezõ-->12-13 év, namost, nem furcsa hogy pont 18-19 éves korára végez az átlag?? nem, hisz akkor válnak felnõtté, naigen<--akkor lehet elmenni dolgozni
a suliban azért van annyi többlettananyag/tantárgy, aminek semmi értelme és úgyis elfelejted hogy addig is ne zavard otthon aput/anyut hadd melózzon nyugodtan tudva te biztonságban vagy a tudás birodalmában
tudás??a sok tantárgy közül arra nem jut ideje az embernek amelyiket szereti...cserébe ami nem megy neki azt ráerõltetik, és ezért már az egészet megutálja... Az egész olyan: "ha nem mûködsz együtt és teszed amit mondunk akkor neked véged" felfogás, amit beléd akarnak nevelni hogy ne gondolkodj, csak dolgozz napi 8 órában<--ne vedd észre hogy szétsikkasztják ott az országházban az agyukat stb.
LEHET HOGY KICSIT ÖSSZEESKÜVÉSSZERÛEN HANGZIK, DE NEKEM EZ JÖN LE BELÕLE ha értem lennének, és "a gimi azért van, hogy mindenki eldönthesse a végére, merre akar továbbhaladni" akkor szelektálhatnák évenként tantárgyakat, és ezzel több lenne az idõm arra amivel kezdeni akarok valamit, mert a többi, amivel szenvedek idõpazarlás
csak ennyit akartam mondani, lehet belémkötni Jól tûröm a kritikát...
szerintem igazad van kéne pár alap tantárgy meg pár szabadon választott és nem cask olyanoknak kéne lennie mint pl kémia meg fizika amin max a kisérletek tudnak izgalmasak lenni hanem autókkal motorokkal meg ilyenekkel is lehetnének kapcsolatos tantárgyak
és ha nem arra akarsz tovább menni amibõl megbuktál akkor ismételhetsz évet számodra fölöslegesen mert valószínû hogy nem arra az irányra mész majd tovább
jó ez kicsit a felháborodottság, felidegesítettem magam egy iskolai ügyön, nem vagyok sérült csak ha értem lenne nem nyúznának olyannal ami nem megy igazán/nem szeretek