Jó, kár ezen vitázni vagy személyeskedni, csak abból a mondatodból úgy jött le (vagy legalábbis úgy is lehetett érteni), hogy Te racionálisan gondolkodsz, aki másképp gondolkodik az álomvilágban él. De persze lehet, hogy tényleg én értettem félre.
Természetesen az ilyen bezárások elvileg a racionalizálás, ésszerûsítés jegyében történnek, de ettõl én nem tudom ebben a formájában jól átgondolt racionális lépésnek tartani. (Az ellenzéket sem tartom sokkal kompetensebbnek a témában, nem errõl van szó...)
Pazarlások sajnos tényleg vannak, de egyelõre még nagyon úgy tûnik, hogy lesznek is. Semmiképpen sem az iskolákkal kezdeném a spórolást.
Egyébként nem csak a bezárások miatt aggódom, hanem általános színvonal-csökkenést látok a szakmában. Egyelõre a kétszintû érettségi rendszere
sem tûnik jónak, de a mai tanárok sem képviselik már azt a színvonalat, mint az öregek. Ma már a tanári hivatás is egy tömegszakma az egyetemrõl, a fõiskoláról, a fiatal tanárok már a mi idõnkben is hiányában álltak nem csak a tapasztalatnak, de pedagógiai érzéknek is. De nem akarom OFF-ba kanyarítani a mondanivalómat.
Külön problémát fog okozni, hogy a megmaradó iskolák egy részében a kisebbségi tanulók vannak jelentõs - akár 99%-os többségben is. Ezek az iskolák eleve zsúfoltabbak, de szakmailag alacsonyabb színvonalat képviselnek. (Kisebbségi osztályok a pozitív diszkrimináció jegyében tudtommal eleve duplán számítanak.) Kérdés, milyen irányba halad tovább a jelenleg "kényelmes" szegregációt folytató iskolarendszer? Bizonyos vidékeken ez komoly kérdéseket vethet fel, illetve feszültségeket idézhet elõ - mint ahogy erre eddig is volt példa.
Egy ilyen komoly iskolabezárásokkal járó átalakítás során jobban szemügyre kell venni az ilyen, egyre erõsebben jelentkezõ problémákat is. Igazi koncepciót - a spóroláson kívül, persze - a tervezetben még mindig nem látok, talán csak a beavatásunkat mulasztották el. Egyelõre évek óta csak rossz döntéseket látok az ágazatot tekintve, a(z elkapkodott) bezárásoktól pedig nem is fogom szebben látni a jövõt.