Az Age of Empires 2 Conq -ami mellesleg a világ legjobb rts-e szerintem- sem valami gyors ami a termelést illeti. Utálom az olyan stratégiákat ahol egy minimál gazdaság is elég a folyamatos harcokhoz, így miután legyártottuk õket már nem is kell velük többet foglalkozni. A age-ben pont az a lényeg, hogy a fejlesztések, a képzés, az építés, a termelés minden nagyon lassan történik, így folyamatosan elõre kell gondolkodni, rég késõ ha akkor kezdesz el termelni, vagy katonát fejleszteni mikor támad az ellen. Az Age-ben a gazdaságot folyamatosan kell fejleszteni a jóval száz fölötti parasztszámig, tehát ha láma módon "elõször mindent kifejlesztek, aztán támadok" stílusban játszik valaki akkor az jó eséllyel veszít.
Nem játszottam a játékkal és ezek után nem is fogok, de a "lassúság" nem ok arra, hogy leszóljunk egy játékot. Nekem az nem stratégia, hogy rá állítok három parasztot fára, ötöt aranyra és a meccs végéig onthatom a katonákat.
Ez a manapság divatos 3D-s grafika meg bár nagyon szép de szerintem jelentõsen csökkenti a játszhatóságot: nehezebb megkülönböztetni az adott egységeket, rosszabbul jelölhetõk ki, és valahogy kevésbé közvetlen módon lehet terelgeni õket a térképen. Nagyon örülnék ha újra kiadnának 2D-ben startégiákat hardcore játékosoknak, õk úgy sem a tábortûz lángját meg a különbözõ grafikai trükköket fogják vizslatni játék közben mint egy alkalmi játékos, hanem mélységében próbálják meg átlátni a játékot, ezért sokkal fontosabb nekik a jéték irányíthatósága és az egységek és a "fajok" közötti kiegyensúlyozottság.