"miért ne? miért ne lehetne 2D egy 2007-es játék?"
Azért, mert sajna nem (csak) a még mindig Starcraft-ozó rajongókat kell meghódítani (akiket mellesleg a legnehezebb, mert õk a lehetõ leginkább kritikusak), hanem kell a friss hús is. Márpedig manapság nem lehet eladni szinte semmit, ami RTS, és 3-nál kevesebb D van benne.
"mert arra tanítanak a kiadók, hogy ne a játékot nézd, hanem, hogy 2D-3D"
Az a gáz, hogy erre nem a kiadók tanítottak meg minket, hanem mi tanítottuk meg a kiadókat. Kétélû ám ez a fegyver: görcsösen lépést kell tartani az ektuálisan menõ trenddel, különben süllyesztõbe kerül egy amúgy érdemes produkt. Bár nem teljesen helytálló példa, de hiába adnának ki most egy Deus Ex-et, összemérnék a Crysis-al, és mindenki leszarná. Ugyanez igaz minden másra is.
"a játékmenetekhez ötletek kellenek"
Teljesen egyetértek, de a helyzet az, hogy a grafikailag csúcsszuper szemetek jobban fogynak, mint az ötletes, de rétegkultúrának szóló játékok. A kiadók meg okosan kimatekozzák, hogy mit is éri meg kiadni. A játékfejlesztõk pedig olyan projectet tudnak eladni a kiadóknak, ami ebbe belefér (bár Blizzard-nál némiképpen més a helyzet, de biztos vagyok benne, hogy ott is intelligens emberek ülnek, és össze tudnak adni néhány számot).
Amúgy ha kiadnák gyakorlatilag ugyanazt a játékot kicsit leporolt graffal és új játékmeneti ötletekkel/történeti elemekkel, akkor nálam már siker lenne.