- Az elsõ 3 részben megismert fõhõs itt már a biradlom királya, aki leigázta - többek között - azt a szigetet is, ahol az új fõhõssel játszunk, a nulláról kezdve.
Talán jobb így. Bár a királyságot nem néztem ki a névtelen hõsbõl, valahogy nem illik hozzá. Persze ez már kivitelezésen múlik.
A hardcore mód az európaiaknak készül, az extrákkal, segítségekkel megtömött pedig az amcsiknak.
- A fegyverek és páncélok több darabból állhatnak, a páncél ráadásul több rétegbõl, és a komponenseket szabadon lehet cserélgetni (nem az egészet kell, mint eddig). A különbözõ csoportokhoz tartozást dekorációkkal lehet érzékeltetni a páncélon.
Ezekrõl volt szó a harmadik rész elõtt is, nem tudom, hogy az elõbbibõl mi valósult meg.
- Elképzelhetõ, hogy lesz lehetõség a szkillpontok újraelosztására, de ez még megfontolás tárgyát képezi.
Nyilván nem erõszak a disznótor, de az akkor is pff...
- Valószínûleg lesz majd egy kitüntetett hely, ahol a tárgyakat lehet tárolni, pihenni lehet, meg ilyesmi, ahová mindig vissza lehet térni a hõssel.
Mintha eddig nem lett volna. Vagy most kéken fog világítani, hogy lássuk, az a láda/szekrény kifejezetten erre van szánva?
- A varázsital-szlopálás gyorsabb lesz, valahol félúton a régi Gothic és a Diablo között (tehát nem lesz 5 mp-es animáció, mialatt lecsap az ellenfél), de még ez sem tiszta, hogyan kivitelezik majd.
Én pont a real-time szlopálgatás miatt is kedveltem az eddigi részeket, tehát ez is pff...
- Az interface-nél jelenleg a WoW-ét veszik alapul, mivel az széles rétegeknél bevált már.
Ezt még egy saját stílussal emészthetõ módon is el elhet fedni, de akkor sem hangzik annyira jól. Remélem a harcrendszert nem veszik át, végülis széles rétegeknél bevált, a Gothic korábbi részeiével ellentétben...
- Nagy hangsúlyt fektetnek az idõjárásra. Az npc-k reagálnak a változására, és mivel mágiával be lehet majd avatkozni, ezért lehet majd vele trükközni (pl. õrök szakadó esõben ideiglenesen elhagyják a posztjukat, és fedett területre húzódnak).
Hogy valaminek örüljek is... Bár ez meg valamilyen szinten már el is várható, megint a megvalósítás a kérdéses.
Összességében a sorok között - és a sorokat is - olvasva butítást butítás hátán vizionalizálok. Ez az észak-amerikai piac és konzolok felé nyitás, sajátos dizájneri - vagy inkább kiadói? - döntéseket (fog)eredményez(ni).