A reklám már külön tudományággá változik, sõt asszem világszerte több pénz ömlik ebbe a területbe, mint az ûrkutatásba, részecskefizikába, fúziós kutatásba.
Ez szégyen és gyalázat! Miért? Mert a reklám a társadalom és gazdaság számára felesleges, azaz reális haszonnal nem jár, viszont kárt okoz.
Nézzük elõször, hogy miért nincs semmi haszna. Nos azért, mert nem TERMEL semmit. Nem lesz tõle több cement a tüzépen, nem lesz tõle olcsóbb a gáz vagy a villany, és szórakoztató hatása is eltörpül egy jó film vagy zenemû mögött, sõt.
HOSSZÚ TÁVON MINDEN EMBER AZT A PÉNZT KÖLTI EL, AMIT MEGKERESETT. Sem többet, sem kevesebbet. Ha nem kajára, akkor cipõre, ruhára, ha nem utazásra vagy kirándulásra, akkor építkezésre.
A gyártó és befektetõ pedig gyorsan eldönti, hogy mibe fektet, mit gyárt: cementet, autóbuszt, repülõgépet, ruhát, kaját... Amire TÉNYLEGES szükséglet van! Az értelmes ember pedig azt vásárolja, amite tényleges szüksége van. Ez a társadalom és gazdaság mûködõképes, sõt sokkal jobban mûködne, mit ez az agyonreklámozott, elbutított tömegekre alapuló fos.
A reklámipar negatív hatásai: (a teljesség igénye nélkül)
-- A tényleges (természetes) szükésgletektõl eltérõ struktúrájú fogyasztás,
-- Ingyenélõ disznók ("reklámszakemberek" és a reklámipar résztvevõi) hatalmas pénzeket vágnak zsebre, ténylegesen a nagy semmiért (most nem az analfabéta plakátragasztóról van szó),
-- Elhülyített emberek tömegei, amely tömeg fenntartásához és "fejlesztéséhez" komoly anyagi érdekek fûzõdnek,
-- A legváratlanabb pillanatokban megjelenõ dühítõ reklámok, megzavarják az emberek elmélyült szórakozását (már aki hajlamos elmélyülten koncentrálni egy mûsorra),
-- Az emberek (fõleg fiatalok) fejében élõ társadalmi modell elferdítése, a becsületes munka helyett a pénzhajszolás, ingyenélés irányába.