A világ lassan átáll a "jegyezz meg minden szart" metódusról a "gondolkozz logikusan, tanuld meg hogyan találd meg hatékonyan a szükséges információt" elvre. Szerintem ez nem rossz folyamat, remélem az oktatási rendszer is követi.
Csak egy példa: Gizike, a szõke gimnazista csajszi bemagolja az egész történelemkönyvet szóról-szóra, de nem érti meg az összefüggéseket, csak emlékezetbõl nyomja a szöveget, ha kérdezik. Most akkor õ az okos?
Egyébként én régen nagyon feledékeny voltam, most meg PDA-t használok és beírkálom az emlékeztetõbe a megjegyzendõ dolgokat. Nem érzem hogy hülyébb lettem, amíg nem volt modern technika addig simán elfelejtettem pár dolgot, most meg nem. Aki nem tud úszni, az nem hülyül el attól hogy beül egy csónakba, hanem inkább leleményesen felhasználja a technikát saját hiányosságának kompenzálására.
Ez az információtárolás olyan, mint anno a suliban a puskázás, ami szerintem a tanulás egyik leghatékonyabb formája: hiszen többször elolvasod, értelmezed, válogatsz belõle és le is írod, tehát "közelebbi kapcsolatba kerülsz az információval", és ezekután lehet hogy a cetlire már nem is lesz szükséged.