olvasva a fórumot elég sok badarságot olvastam itt az LPG autózásról, fõleg olyanokról akiknek nincs, vagy nagyon kevés tapasztalatuk van.
A családban 2 LPG-s autó is van, az egyik egy 14 éves még keverõfelyes rendszerrel a másik egy 3 éves autó 1.6 16V gázinjektoros rendszerrel.
"1., Sok helyet foglal a tartály, " - ez igaz, viszont lézeik pótkerék tartály, a pótkereket meg könnyebb ki be pakolni, vagy esetleg defekt spray hazáig.
"2., Szállítható hasznos tömeg jelentõsen lecsökken a tartály súlya miatt," - ezt még nem vettem észre, ha meg az üzemanyag súlya a gond, rakjunk bele benzinbõl kevesebbet!
"3., Általában gázból legalább 1 literrel többet fogyaszt a gép,"
-Na és? de átlag 100 kemény HUF-al olcsóbb mint a benzin! 100km-en akár 5-600Ft-ot is megspórolok.
"4., Szerintem gyengébb is mint benzinre átkapcsolva."
- valóban egy kicsit gyengébb, de szekvenciális rendszernél már ugyanúgy húz, sõt egyenletesebben jár a motor! És az is szempont hogy az LPG oktánszáma 100 felett van.
"5., Minden mûszaki elõtt nyûg és költség a kötelezõ gázbiztonsági felülvizsgálat."
-ez még nem volt nyûg, olyan helyre vittem ahol mûszakiztatnak gázos kocsikat, és egybõl elvégzik a gázbiztonsági szemlét ami pár ezer forint többlet!
6., Elégé szerviz igényes, 3-4 tankolás után ajánlott vízzsák tisztítása.
- ezt nem tudom hol hallottad, 100e km alatt egyszer sem kellett
"8., Reduktor membránja fokozatosan kikeményedik, gyengül és egyenletlenül jár a vas és ezért kb.10-30e km-ént csere, ami szintén nem olcsó."
- jó az 100ezer km-ként is, nekem 120e km után sem voltak még kemények a memránok, és gáz szervizben 10e-ért cserélik.
"7., Sok parkolókba nem lehet beállni vele, pl., még az MM felszíni parkolóiba sem." - Hát ez valóban hátrány, ez van...
"8., Majd kétszer annyiba kerülõ környezetvédelmi vizsga."
- szintén badarság, 1200Ft-al fizetsz többet a zöldkártyáért.
"9., Aki keveset jár vele annak sohasem térül meg."
-ez tény! de központi injektoros autóba ma már 100-120e Ft-ért beszerelik neked, hengerenkéntibe meg 180-200e!