1X-2X utaztam pl Boeing737 NG-vel. És mindahányszor utaztam leszálláskor majd szétrobbant a fejem, és vagy 2 napig tök süket voltam. Más gépeknél még ha meg is voltam fázva ilyen problémáim nem voltak.
Aztán beugrott valami. Volt egyszer, hogy egy B737 egyszercsak átalakult kabrióvá. LINK Ami nem olyan nagy poén monnyuk 8000 m-es repülési magasságon. Néhány utas elõbb ért földet mint a többiek, de a gép nagyobbik része szerencsésen leszállt.
A vizsgálat kiderítette, hogy az ok kb ugyan az, mint az elsõ Comet gépek lezuhanása esetén is volt: anyagfáradás, a dinamaikus igénybevételhez képesti alulméretezés. Egy gépnek ugyanis élepályája során több 10 000 légnyomáscsökkentési ciklust kell elviselnie. A földön ugyan is a külsõ és belsõ nyomás megegyezik, nagymagasságban viszont jelentõsen eltér, mégha a repülési magasságon kb 3000m-nek megfelelõ légnyomásszintet is állítanak.
Az alulméretezés tekínthetõ egyfajta konstrukciós hibának, amit több féle képpen lehet orvosolni. Az hogy visszahívják a gépeket és megerõsítik a törzset csak az egyik, és valszeg ez a legdrágább. Mivel az Aloha légitársaság gépe elég idõs is volt, ezért a Boeing mérnökei és vezetõi, úgy gondolták, hogy más módon is el lehet kerülni, hogy egy ilyen idõs gép ilyen rossz állapotba kerüljön, Az egyik elég olcsó megoldás, ha a nyomás biztosító berendezés üzemelési rezsimeit átalakítják. Ez persze lehet hogy kissé kellemetlen lesz az utasok egy részének, akik érzékenyek az ilyesmire, de a gép legalább egyben marad és még csak különösebb pénzt sem kell a gépekre költeni.
Asszem az Index 787-essel foglalkozó cikkében írják, hogy az utazás közbeni légnyomást az átlagosnál jobban lecsökkentik az utasok kényelme érdekében. Hát ez egy nagyon jó kis reklámszöveg, de az ok nem az utasok kényelme, hanem a más nyomásállóságú törzs védelme. A utasok így fizetnek pl. a nagyobb ablakokért. Aki olyan nyomorék mint én, hogy egy egyszerû megfázás esetén olyan tapasztalatokra tesz szert mintha izzó kötõtûket szúrnának a fülén keresztül az agyába, vagy valami keringési rendszeri problémája van és csak töredék mennyiségû oxigén van a vérében, annak egy ilyen géppel való utazás nagyon is emlékezetessé válhat, de nem az új dizájnú kényelmes belsõ miatt.