Én 2 évig hajtottam egy Rd 500-as yamahát,de motoroztam NS 500-asal is,amik a 80-as évek gp motorjainak utcai verziói voltak.Kipróbálhattam az ns 500 pályaverzióját is.6-7 évig jártam fel a pannónia-ringre,de csak hobbi szinten köröztem.Imádtam a négyhengeres kétütemû rakétákat mindíg is.Az rd 500-asomon a hengerfejtömítés vékony lemezekbõl volt,így lehetett a sûrítést fokozni.Két fõtengelye volt,amik szemben forogtak egymással két-két hengerrel.Jó pilóta kezében a mai R1-eknek is komoly ellenfele,és csak 180 kg volt.
Én is sajnáltam mikor bejelentették,hogy megszûnik a kétütemû 500-as Gp kategória,mert gondoltam hogy rentgeteg fejlesztés fog kárba veszni.
A vezethetõségben nem értek teljesen egyet,én a kétütemût szerettem azért,mert alacsony fordulaton rövid visszafordító kanyarokban sokkal lágyabban lehetett vele kigyorsítani,és gázelvételkor nem blokkolt a hátsó kerék.Amit meg 8000 körül mûvelt,azt egy négyütemûn sosem fogom érezni.Aki a kétütemût szokta meg annak a négyütemû ugyanúgy gondot okoz,mint fordítva.Sõt szerintem pályamotorozásra jobb a karakterük mint a négyhengeres négyütemûeknek,a kéthengeresekrõl nem is beszélve-mintha traktoron ûlnénk.