Igen nem a 2000 körüli modelleket ismered és nem is a 200lóerõ körülieket(RD gyári adata 88lóerõ emlékeim szerint, persze ezt nem lehet összehasonlítani egy 88lóerõs 4t mondjuk sor 4-essel), elhiszem, hogy te pályán kezesebbnek tartod a 4ütemûeknél de a szakértõk/versenyzõk az ellentétjét állítják.Julyan Rider mondatát illetve az RCV-tesztet épp összehasonlításként írtam, hogy a 2ütem = "gonosz", 4ütem = "barátságos"!!!Ezt az is mutatja, hogy ha megfigyeled a nagyoknál szinte teljesen eltûnt egy tipikus versenybaleset, méghozzá az amikor a motor katapultálja a motorost, ez sûrûbben elõforduló hiba volt szinte mint bármi más ami miatt eldobták a motort versenyzõk. Másik példa az 500as 2t Cross kategória megszûntetése(huhhh de régen volt már), miért történt?Mert még a profi versenyzõk sem tudták kimotorozni annyira durvák és "rosszindulatúak" voltak, egyszerûen a 2t(jellegzetesen meredek) teljesítményleadása miatt kezelhetetlenek voltak. Szóval a 2t korszak versenyzõit én sokkal többre tartom mint azokat akik a 4t korszakban versenyeznek a nagy(már nem király)kategóriában. Fenntartási költséget is kár számolni jelen helyzetben, utcán egyértelmûen gazdaságosabb fenntartani egy 4t-t de versenyszinten már más a helyzet. Nekem is van tapasztalatom én egy Aprilia RS125-öt hajtottam 3 évig(pénztemetõ).
Kipufogó vízbefecskendezés, annyit tudok róla, hogy a leömlõhz közel volt valahol befecskendezõ ami hûtötte a csövet, emiatt a gázt is és az alsó-középsõ fordulattartományban jelentõs teljesítménynövekedést lehetett elérni így. észletesebben nem vágom.