'z 500as 2t Cross kategória megszûntetése(huhhh de régen volt már), miért történt?Mert még a profi versenyzõk sem tudták kimotorozni annyira durvák és "rosszindulatúak" voltak,"-szerintem a megszüntetéshez semmi köze a vezethetõségnek,tudjuk miért váltottak.
A motoros 'átdobása"-egy ismert jelenség,amikor kitör a hátsó kerék-mert túlpörgött a kanyarban-a pilóta visszaveszi a gázt és ellenkormányoz.Ha megijed,és a gázt nem lassan csökkenti,a gumi hirtelen nyeri vissza tapadását,és a centrifugális erõ kilövi a motorról.Ezt bármelyik utcai motor is megteszi,szerintem nem kell hozzá kétütemû ötszázas.Hogy mostanában miért ritkább,az szerintem az elektronikai háttérnek köszönhetõ.
a 17-es hsz-ben a linken a teszt fõ mondanivalója pont az volt,hogy milyen kezesek ezek a kétütemûek.Igaz hogy az én tapasztalataim jóval korábbról származnak,mégis szerintem szinkronban vannak ezzel.Van egy úr,aki ennek a totális ellenkezõjét állítja.-valaki hazudik!Mindenki azt hisz amit akar,én mint mindenki más tenné,a saját tapasztalataimat nem tudom figyelmen kívül hagyni.
Sõt,a kétütemûek után fzr 1000-el és cbr 900-al köröztem ugyanott,és az fzr-t kifejezetten agresszívnak,és kezelhetetlen óriásnak éreztem az rd után.A cbr 900 rr valamivel jobb volt,persze 145 lóerõ helyett 126-tal,és a súlya lényegesen kisebb volt.
A víz befecskendezése a kipufogóba egy teljesen egyedi megoldás.Valamikor talán 95-körül használták.A kétütemû teljesítményét erõsen befolyásolja,hogy a hanghullámok,amik visszaverõdnek a rezonátorkamrából,idõben érkezzenek vissza és segítsenek a henger öblítésében.Kiszámolva ez azt jelenti,hogy a rezonátorkamrának kb. 2 méter hosszúnak kellene lenni,ami egy motoron gáz lenne.Ezért kitalálták,hogy ha vizet fecskendeznek a kamrába,a hanghullámok más sebeséggel haladnak,így rövidebb kipufogó is elég.Érdekes megoldás!
Trálmotorozom már egy ideje,a pályamotorozást abbahagytam.Most a triálmotorok négyütemûsítése folyik.Scherco kétütemû 290-essel versenyzek,montesa,és scherco négyütemût próbáltam már.A fõ különbség itt is az,hogy a négyütemû nehezebb 4 kilóval /nagyon sok/,és alacsony fordulaton nem lehet olyan könnyen adagolni a gázt,ami a triálban pont a legfontosabb dolog.És a motorfék is zavaró,mert a függõleges felfutókon a négyütemûn tilos a gázelvétel,a kétütemû ilyenkor alig lassul,a négyütemû meg egyszerûen ottragad.Bármennyire más mûfaj,a különbség igen hasonló.