"A vista csak harom fontos fejlesztest tartalmaz az xp-hez kepest"
Meg még párat.
"Az aero interface gyakorlatilag az sgi irix rendszer opengl alapu gui-janak a masolata"
Nem hiszem. Az alapõtlet nem nagy dolog, a megvalósítást meg manapság már sokkal egyszerûbb megvenni, mint lopni, ha már maga nem tudja kifejleszteni az ember.
"mint ahogy az sgi xfs filerendszer windows-os megfeleloje lett volna a winfs is."
Nézz utánna, hogy mi is a WinFS.
"opengl alapu x mar van linux alatt is"
Csakhogy a Vistában jóval hamarabb volt. A legtöbben még a koncepciót sem értették, amikor az MS elõször beszélt róla.
"Ami ennel is fontosabb, az a rengeteg grafikus memoria, mivel a winxp-vel ellentetben a vista minden programot double buffering-el kezel, tehat annyi eroforrast eszik egy atlagos program, mint eddig egy jatek."
Nagyon nem. Nagy felbontás mellett egy teljes képernyõs ablak tökmörítés nélkül max. 10-15 megát ehet, ez messze elmarad egy átlag játéktól.
"gondoskodjon rola, hogy legalabb 1Gb _grafikus_ memoria van a gepeben."
Hülyeség. Nekem "csak" 768MB grafikus memóriám van, de kiválóan megy vele a Vista. 1600x1200-ban használom, és általában sok progi van nyitva. Kipróbáltam, kb. 60 fullscreen ablak után kapcsolt le az Aero, addig meg akadás nélkül ment.
"Aki vista alatt jatszani akar, az vagy lekapcsolja az aero-t"
Ha fullscreen D3D progit indítassz (pl. játékot), az Aero automatikusan lekapcsol.
"4Gb rendszer"
2GB rendszer memória mellett kiválóna futnak a játékok. Kevesebbel nem próbáltam.