A HoMM-ban mindig, minden részben problémás volt a diplomácia skill....mert elég rendesen fel tudja rugni a játékmenetet. Ha belegondolsz..talán valamelyik elemzõ cikk ki is tért erre, hogy pont a KB megoldását lehetne lemásolni, azaz hogy itt korlátok közé tudták szorítani a vezetõi képességgel a véletlenszerûséget...
A HoMM-ban rengeteg olyan dolog van amivel az AI trükköz...csak példaképpen a FoW, ...és az hogy a lények szaporodtak heti lófüty mennyiséggel...hát ez lehet hogy kicsit jó, de voltaképpen nem volt egy nagy kunszt, sõt mondjuk a 4-ben kicsit felesleges bosszúságnak tünt hogy a havi szaporulatként megjelenõ egység blokkolta a karavánodat.
Az hogy a fõellenfeleknél nem lehet használni a rage-t, ez sztem sajátosság...tetszik nem tetszik :) ..a HoMM-ban nincs is fõellenség :)
De teszem azt bonyolítaná a játékot hogy vannak olyan szellemvarázslatok amit ki kellene szürkíteni, mondjuk a Halál lélekszívását.
De sztem nagyon sokat egysdzerûsödne a játék...pont jó ez így...elkerülhetõ a HoMM-ban használt 'rutin' a varázslatok használatánál. Itt egységet kell használni és meg kell oldani.
De megint mondom ez játéksajátosság, szvsz kár kritizálni, én élveztem mondjuk.
Tehát ahogy nézem olyan dolgokat kifogásolsz ami inkább sajátosság mint hiba...azaz a diplomácia a KB-ban nem engedi csatlakozni a vezetõi képesség felett,..a kiscsaták amik megint sokszor fontosak hiszen lehet taktikázni a rage töltésével, illetve egy kiscsatában is kaphatsz ládát.
A fõellenfeleknél nincs Rage...de máshol(HoMM) nincs fõellenfél, azaz ez van ezt kell szeretni.