Hát ezen most vitatkozhatnánk, de csak annyit mondok kapásból, hogy a két beállítás ( a valódi, és a játékbeli) Teljesen más megvilágításban van, és a fényképezõ minõségétõl is függ, hogy mi van a fotón.
Az alapvetõ különbség az, hogy a gamexban még nincs benne a FOG, azaz a ködeffekt, ami a félreértések elkerülése véget nem csak a köd megjelenítésére jó, hanem az elfehéresedés, vagy elkékesedés megjelenítésére is, ami a fenti képen jól látható. Ettõl a távolabbi növények fakulnak, de a közeliek kontrasztosabbak, és élénkebb színûek.
Ez a dinamikus megjelenítés még nincsen befejezve, és a textúrákat élénkre kell megcsinálni ahhoz, hogy majd az effektek után így nézzenek ki.
Mindemellett változtattam a színek telítettségén, és a következõ 1.11-es verzióban, ami ma estére kb meglesz ezt a változást is meg lehet majd nézni.
A fenti képrõl még annyit, hogy ez egy erõsen borult égbolt alatt készült, azaz nincsen látható tiszta kék égbolt az égen, ha odaképzeled magad, ellenben a fehér takarófelhõ teljesen fehér, és a nap azon úgy szûzõdik át, hogy a felhõ erõs fehér fényt bocsát ki. Ennek az oka az is, hogy a távolabbi növények fehéresek, és fakóbbak.
Ezek a dolgok sokkal bonyolultabbak annál, mintsem, hogy csak beállítom ilyenre azt jól van...
Gondoljatok arra is, hogy mi lesz, ha esik az esõ, vagy éppen éjszaka van.
Teljesen más megvilágítás, mások a fényviszonyok. Ezeket nem lehet pusztán textúraszínezéssel megoldani. Ha mégis, akkor napszakonként csinálhatnék különbözõ textúrákat a növényekre, de az mekkora pocsékolás lenne, mitöbb marhaság.
A fenti kép egyenlõre nem megjeleníthetõ a játékban így ahogy látszik, de törekszünk rá, hogy erre is kiterjedjen a dinamikus fényszámítás.