"mert ahhoz senkinek nincs joga,hogy masok rovasara szorakozon."
Ez az autóellenesek tipikus demagóg dumája. "Természetesen" kizárólag az autózás esetén használják, a többi társadalmi-közéleti jelenség esetében nem.
A valóság azonban sokkal árnyaltabb. Az áttekinthetõség kedvéért pontokba szedem.
1.) Ezt a dumát jogosan nyomhatnád egy kis szigeten, ahol a legközelebbi szomszédod 10 kilométerre lakik, és a Te otthonod (a házacskád a kecskékkel és gyümölcsfákkal) ÖNELLÁTÓ, nem szorul rá senkire, ée nem vesz részt semmilyen specializációs-munkamegosztási társadalomlépzésben.
A valóság azonban, amelyben élsz, ennek az ellentéte. Bár a saját szabad választásod alapján el tudnál költözni olyan környékre, ahol az életed jobban megközelítené ezt az idilli helyzetet, ám gyanítom, hogy ehhez nem fûlik a fogad, mégpedig a specializáción és munkamegosztáson alapuló társadalom által nyújtott életminõségbeli elõnyök miatt.
2.) NEM SZÓRAKOZÁSBÓL AUTÓZUNK és nem is azért, hogy a "te levegõdet, földedet és vizedet" úgymond összeszennyezzük.
A közlekedés-szállítás a társadalom-gazdaság vérkeringése. Azé a társadalom-gazdaságé, amely bizony a munkamegosztáson és az ipari termelésen alapul. Szállítani kell az alapanyagokat, a feldolgozott nyersanyagokat, a félkésztermékeket és alkatrészeket, és a kész javakat. És szállítani kell a munkaerõt is, mert a mai, igen sok alkatrészbõl álló termékek elõállítása nem megy otthon, a sufniban. A bonyolult és prciziós gyárak pedig nem minden utcasarkon vannak.
Emiatt helyenként jelentõs távolság van a munkahelyek és a lakások között.
Ezt a távolságot még a magadfajta környeztevédõk is növelik, azzal, hogy a gyárakat és üzemeket minél messzebb szeretnék látni a lakóövezetektõl. Ez ELSÕ PILLANTÁSRA környezetvédõ megoldásnak tûnik, ám növeli a közlekedési szükségleteket, ami ellen megintcsak fújnak a környezetvédõk. Saját magukkal keverednek ellentmondásba állandóa, ez (is) csökkenti a tekintélyüket (hú de finom és költõi voltam).
3.) Egy városban ill társadalomban tudomásul kell venni, hogy össze vagyunk zárva másokkal. Fel kell mérni, hogy egy tevékenység mekkora elõnyöket jelent valakiknek és mekkora hátrányokat jelent ugyanazoknak ill. másoknak.
Ha a tevékenység által nyújtott elõnyök elsöprõ többségben vannak a hátrányokhoz képest, akkor a tevékenységet nem szabad abbahagyni.
ÉN FELVÁLLALOM AZ AUTÓZÁS VALAMENNYI HÁTRÁNYÁT, a zajt, a levegõ kismértékû szennyezettségét (amit a demagógok ezerszeresen eltúloznak!), és az összes többit, mert az autó által nyújtott életnminõség-javulás szavakkal leírhatatlan!
Az az néhányszáz autóellenes vajon miért akarja ráerõszakolni a 8 millió autós emberre a számukra visszataszító életminõséget?
Fogjátok már fel végre, hogy egy normális ember számára a tömegközlekedés használata BÜNTETÉS! Amelyre csak a legdurvább erõszakkal lehet minket kényszeríteni, és csak átmeneti idõre. Amíg el nem költözünk a szarból.
4.) Ma Magyrországon 3 millió személyautó van, amelyek többsége családi használati eszköz. NEM LUXUSCIKK, bár a magatokfajták mindent elkövetnek, hogy azzá váljon.
Ez a 3 millió autó kb. 8 millió embert jelent, ennyien élnek olyan családban, ahol van autó. Ha ezekhez még hozzávesszük azokat, akik vennének autót, ha tisztességes fizetést kapnának (a környezetvédõket is a háttérbõl támogató pénzeszsákoktól) akkor velük együtt, vagyis az autóra vágyakozókkal együtt, a társadalom elsöprõ többsége az autózás alõnyeire szavazott.
Méghozzá nyomatékosan szavazott: több millió forint kínkeserves összespórolásával. Bizony! Ezen el kellene gondolkodni.
5.) Jelenleg az egyoldalú autó(s)ellenes önkormányzati "ingyenes" sajtó akkora ordító hazugságokat és demagógiát alkalmaz, ami sajnos a gondolkodásra képtelen embereket megtéveszti. Ilyeneket ír a szarfossajtó: "tudomásul kell venni, hogy nincs ingyenes parkolás" meg hogy "az autók kiszorítják az embereket..."
És végül mindennek az a végsõ "konklúziója", hogy: "egész Budapest területén be kell vezetni a fizetõparkolást"
Ezt az irtózatos aljas, mocskos, hazug demagógiát pedig a többi önkurmányzati lap is fújja, legalábbi Budapesten. Valószínûleg valakik anyagi érdekei bújnak meg a háttérben, nehezen követhetõen.
Azért, mert valahol, valamikor évekkel ezelõtt volt Budapesten egy fél hektáros terület, ahol zsúfoltság volt, nos ezért végül egész Budapest közlekedését tönkre kellett tenni?
Már akkor látszott (meg is írtam több helyen) hogy ha valahol bevezetnek egy autókiszorító intézkedést, akkor a kiszorított autók a terület határai mellet feltorlódnak, ott is zsúfoltságot okozva. ERRE HÍVATKOZVA aztán lehet kiterjeszteni az autókiutáló területek határait. Mert arra gondosan ügyelnek életünk megkeserítõi, hogy a kiszorított autók további sorsáról lehetõleg ne készülhessen semmiféle elõzetes hatástanulmány vagy ne történhessen gondoskodás.
Ez történt a fizetõparkolás nevû aljasság bevezetésével és terjedésével, de ugyanez fog történni a "behajtási díj" nevû újabb emberellenes aljasság bevezetésével is!
6.) Budapest területe 625 km2. Valahol azt olvastam, hogy egy zsúfoltabb napon 1 millió autó van itt. (600ezer a budapestieké, és 400 ezer vidéki), Hogy ezt az adatot ki gyûjtötte és milyen módszerrel, azt nem tudom.
Azt sem tudom, hogy felmérték-e, hogy MIÉRT mozognak az emberek? Mi az, amit otthon nem találnak meg? Mert OK NÉLKÜL NEM kelnek útra az emberek, azt elhiheted! Én is utálok utazni.
Mekkora helyet foglal el 1 millió autó? Nem akarom az unalomig ismételgetni, de a fõsodratú média annyira hallgat errõl, hogy mégiscsak leírom. 1 millió (álló) autó 12 km2 területet foglal el, azaz Budapest területének 2 %-át.
Évek szorgalmas aljaskodása kellett ahhoz, hogy a kezdetben fél hektáros zsúfolt területbõl végül egy autózhatatlan és közlekedhetetlen, túlzsúfolt terület legyen!
Kellet hozzá a fizetõparkolás, kellettek hozzá az újfajta építkezési stílussal felépült házak, amelyeknek még a környékén sem lehet megállni, mert minden ki van cölöpözve és kõsziklázva, a házfalak pedig szorosan a járdát nyomják, kellettek hozzá a "kevés a zöldterület" tipusú demagógiát hajtogató sjatótermékek és "közéleti személyiségek" , és végül a "dugódíjjal" felteszik a koronát a mûvükre.
7.) Sajnos, az autellenes figurák nem igyekeznek olyan környékre, ahol nincsenek autók. Ezzel bizonyítva, hogy valójában nem a megoldást keresik, hanem egy általuk gyûlölt tevékenységrõl akarják erõszakkal leszoktatni aaz embereket. Ez valami küldetéstudat lehet náluk. A mi számunkra azonban az élet értelmét veszi el: a mozgásszabadságot.
8.) Mi a megoldás? Mivel többen olvassák ezt a fórumot, ezt is leírom. Ha a háttérben munkálkodó anyagi érdekek és arctalan bûnözõk nem akadályozzák meg, akkor a népesség lassan megoldja automatiusan a helyzetet.
ELKÖLTÖZÉSSEL.
Vágyálmaimban olyan települések szerepelnek, ahonnan nincsenek kiutálva az autók, és ahol vannak munkahelyek és boltok, bevásárlóközpontok is. Így az itt élõ és dolgozó embereknek nincs szükségük arra, hogy beautózzanak az autókiutálósdiban résztvevõ városokba!
KÉPZELJÉTEK, BÉKÉN HAGYUNK TITEKET! Nem szennyezzük zajjal a ti területeteket!
Cserébe viszont az autó-kiútálósdiban résztvevõ városok lakói nem jöhetnek be autóval ezekre a településekre. Járjanak busszal wazze.
Nincs most idõm mindent leírni,mert melózni kell, de ha többi hozzászólásaimat megkeresed az SG-n, akkor azokban sokminden megvan.