Ha túl lassú és körülményes volt a Forged Alliance, ez egy pörgõsebb, szinesebb darab.
A kis, szürke, nagyszemû, s ványadt ufók épületei óriási, ám lassú, hegyn-vizen átkelõ lépegetõkbõl áll, melyekre elég sok kiegészitõ kütyü pakolható, a lõelemképzõtõl a teleportoptimalizátorig.
Õk a gonoszok, jöttek learatni a Földet, rádioaktivitással, mutánsokkal, zombikkal, és génkezelt tehenekkel, ufókkal, háromlábú "marsi" támadókkal. Sátöbbi.
A "jók" egy speciálisan ellenük kifejlesztett kiberfegyver-család, kiknek az alkotói bár megpusztultak, tovább zargatják az alien fajt.
Kissé a protossokra emlékeztetnek, ugyanúgy csak energiatovábbitó tornyaik közelébe épithetnek - viszont ezen a láthatatlan(!) hálózaton közlekedni is tudnak.
Specialitásuk informatikai: patchelhetik a softwareukat. ;) Teszemazt overclockolják magukat, ettõl gyorsabbak, de a hõtõl jobban sebezhetõek lesznek.
Tudnak még virussal fertõzni - ettõl az egység és környéke alapban látható lesz, lelassul, és lassabban is lõ - és ezt késõbb sebzésre, irányitásra, és shutdownra használni.
Amennyit ezek küzdenek a Földön, még az Istenek is felébredhetnek rá.
Meg is teszik. Atlantisz felmerül, és belecsapnak a lecsóba.
Az õ épitõik szinte bármilyen épület tevékenységét megtámogathatják, alapanyagukat nem kell épületek, gépek, és élõlények feldolgozásával megszerezniük, generátoraik egyszerûen a semmibõl gyûjtik azt.
Az õ speckójuk egy kétállású kapcsoló, a Fény/Sötétség.
A fény a sebzésre, támadásra van kitalálva, forrongó épületek, kigyulladó ellenfelek - mig a sötét folyton növekvõ páncélként rakódik rájuk, megvédve õket, bár repülõ egységeik ilyenkor leszállni kényszerülnek.
Plusz nyalánkság a 3 ágon, 4 szintig fejleszthetõ tudomány, melyekbõl csak 6 adagot tudsz fejleszteni, de játék közben "elfelejthetõ", és egy mésik irányba fejleszhetõ. Igy egész néped pár perc alatt teljesen megváltoztatható.
Persze van DEFCON mód, itt szép lassan megkapsz minden fejlesztést magától, és nagytérképen játszható (Empire Earth III pl) lokélis csatázó mód is.