" a grafikus kártyáknál drámai a helyzet: a modern játékoknál - de akár az egyszerûbb alkalmazások futtatásakor is - nagyon sok áramot fogyasztanak, és akkor még meg sem említettük a több videokártyás rendszereket"
teljesen jogos. A CPU-k fogyasztása már kezd alakulni, de a VGA-k fogyasztása brutálisan magas. Arról nem is beszélve, h a userek nem igényelnének ilyen erejü kártyákat, ha a drága szoftvergyártók, hajlandóak lennének optimalizálni a programokat. Pl ott a crysis. Gyönyörû a játék, hihetetlenül élõ környezet, egyszerüen fantasztikus. Azt az egyet leszámítva, h egyáltalán nincs optimalizálva, pláne ahoz képest h tulajdonképpen egy hosszabb techdemo. Viccen kívül, SLI-be kötött 2db 8800Ultra alatt (Core Quad, 4GB Geil Ultra 1066 ram) belagolt max felbontáson. Nehogy már két darab 150rongyos kártya ne legyen hozzá elég. Az egész gép több mint fél milliót ért.. Ha nem lennének ilyen optimalizálatlan programok, nem lenne szükség SLI, Quad-SLI és egyéb torzszülöttekre. Pl ott a HL2. Mai napig elég látványos játék, és a készítõk tudták, h úgy ahogy a CS1.6-t is millióan játszották a leggyengébbtõl a legjobb gépekig, optimalizálták rendesen, így egy közép kategos gépen is tökéletesen elfutott max felbontás mellett. Ez egy példa arra, h lehet optimalizálni..