Az a baj, hogy sokan megkapják a jogsit és akkor már azt csinálnak amit akarnak! Szóval tök mindegy hogy hogy írják le vagy hogy milyen szigorú szabályokat hoznak, sajnos sok a hülye ember, pedig apró odafigyeléssel a dugók 90%-a megakadályozható lenne! Ha csak minden 2. ember elengedne 1-et azaz lemondana az elsõbbségérõl...
Olvastam egy cikket nemrégen az egyik szennylapban ami kivételesen érdekes volt.... nyilatkozott jó néhány ember, hogy van aki pánikba esik ha egy szirénázó mentõautó van mögötte van aki nem tudja mit kell csinálni, valaki meg nem mert szabálytalankodni pl. felhajtani a járdára vagy behajtani lassan a keresztezõdésbe ha piros a lámpa! Érdekes nekem és egy másik autósnak egy szûk felüljárón, a híd közepén felül, sikerült elengednünk egy mentõt! Nem láttam, de lassan mentem mert hallottam és lejátszódott bennem hogy mi történhet és megoldottam a helyzetet!
Vagy pl. a buszos elengedem legyen az autóbusz öböl ahonnan kötelezõ lenne kiengedni ha ezt biztonságosan meg tudom tenni, de ha fõúton megyek és alárendelt útról jövök akkor is elengedem és nem az esik jól hogy megköszöni a buszos, hanem hogy különb vagyok a többiektõl és bele tudom képzelni magam a buszos helyzetébe, hogy õ tõlem 15m-rel hosszabb jármûvet vezet és ha teli van a kocsink akkor õ nem 5 fõ épségéért felel hanem 20-50 vagy 150 ember életéért!
Aztán valaki írta, hogy ha sebességben gurul az autó akkor a gurulás tartja fent az alapjáratot tehát a fogyasztás gyakorlatilag 0!
Ezt egy picit átgondoltam.... tegyük fel hogy elöttem 100méterre bepirosodik a lámpa.. alap reakció hogy elveszem a lábam a gázról de nézzük ezt meg 2 oldalról:
1. 3.-ban hagyom az autót gurulok 20m majd kezd erõlködni a motor ekkor vagy gázt adok ami hülyeség vagy visszateszem 2.-ba ami megin megfogja az autót és ismét gurulok 20m és kénytelen vagyok gázt adni mert erõlködik másodikban és gyakorlatilag már nem gurulok el maradék 60m tehát oda jutok hogy 2.ban ismét gázt adok ami fogyaszt x+1 üzemanyagot
2. Vagy üresbe rakom és a 100m végigurulom és még a végén 2.ban kis motorféket is bevetek ekkor csak x üzemanyagot fogyaszt az alapjárat fenntartására!
Van hogy jövök haza szervízuton este... sehol senki se elöttem se mögöttem... meggurítom 60km/h-ig az autot majd üresbe gurulok 500-600m majd befordulok az utcánkba.... kevesebb üzemanyagfogyasztás és hang mert üresbe eléggé csendes az autó!
Ebbõl csak azt akartam kihozni hogy sok apró odafigyeléssel elkerülhetõ a felesleges dugó / légszennyezõdés is!