Nem válasz gombbal válaszolnék, mert 1 hozzászólásban szeretnék reagálni több dologra, de nyilván mindenki tudja kinek szól!
mentõs kolléga: Igen és erre van magyarázat is, ugyanis az autópályán meg nem szétnyitni kell hanem balra sorolni hogy a mentõ a belsõ sávban elmenjen és amikor ez a belvárosban fordul elõ akkor pánikba esnek és amit már1x csináltak azt csinálják vagyis mindenki húzódik balra! Sajnos van olyan eset amikor nem tudom mit akar a mentõs és én is lesem mert pl elfelejt indexelni hogy õ most balról vagy jobbról akar kikerülni vagy éppen merre akar menni! Tehát én azért a mentõsöknek is tartanék egy képzést még annak is aki 50 éve mentõzik hogy a ráutaló magatartás amit a kresz is elõír és enged nagyon sokat jelent!
fordulat és vissza vagy fel váltás: Ford Focus kombival furikázok ez még a régebbi ford nem a mostani annyit kel tudni róla hogy 1.4tonna és mindössze kapaszkodjatok meg 75kw-os azt hiszem ez 85 lónak felel meg! Szóval egy komoly kaszniba gyenge motort raktak és megtolták egy turbóval.. ez azt jelenti hogy 2200-as fordulatnál tudom bedugni 3.ba a váltót ami sebességben 40km/h jelent! van aki 50-nél már 4. ben van de én 4.be csak 60-62km/h tudom betenni ami már gyorshajtás és 30.000ft pénzbirság és ha jól tudom 2 büntetõpont! ebbõl adódik hogy sokat gurulok üresben... persze ahogy már elõttem mondták amikor a forgalom megengedi!
kuplung kopás: tudni kell kezelni a kuplungot engem autó szerelõ tanított meg hogy kell leszállni a kuplungról, mert faterom is hülyeséget mondott meg az oktató is! sokan azt hiszik hogy lassan kell kinyomni a kuplungot és minél hamarabb felengedni hogy ne kopjon a tárcsa. Ez nem igaz! Éppen ez az hogy hirtelen kell kinyomni a kuplungot és lassan kell felengedni, az indok meg egyszerû gyorsan nyomod ki így legkevesebb ideig súrlódik a betét és lassan engeded fel, hogy 1 ne ütõdjön a kuplung 2 ha két fémet finoman lassan forgatva érintesz egymáshoz akkor keveset súrlódik viszont ha leugrasz a kuplungról akkor a forgó tárcsa az álló tárcsához tapad és nem elég hogy csúszik egymáson de még nyomja is hozzá.... próbáld ki fúrógépbe smirglit fogsz (lehet kani olyat) és hirtelen a fához nyomod... szenved a fúró és kimarja a fát ha lassan nyomod hozzá akkor picit ugyan lereszel belõle de kevesebbet mint az elsõ módszernél!
"jajj sajnálom mert kopik": keresztkérdés: az autó van teérted vagy te vagy az autóért? kuplungtárcsa, féktárcsa fogyó eszköz 60.000 km-enként teljesen elkopnak! Talán a kuplung késõbb ha óvatosan használod!
nem a kezdõ jogsisokkal van a baj: nem, persze hogy nem mert õk még figyelnek hogy jajj ne okozzak balesetet, majd amikor már 2 éve van jogsi az illetõ segge alatt akkor azt hiszi hogy tud vezetni és megjön a baj!
kresz betartása: ha módosítanak akkor minden zebra elõtt lassítani fogok ami belátható? felesleges dugó! nem értem azért mert Debrecenben nem engedik el az autósok a gyalogosokat ez egész országot súlytani kell! én azt mondom több rendõrt az utcára akiknek a fizetését nem az államnak kéne állnia hanem a beszedett büntetésekbõl lehetne fizeti! de van egy jobb kérdésem, olvastam hogy van itt csepeli, én Csepelen kaptam csak szabad posta fiokot és sokat járok arra! õszintén hányszor találkoztatok arra vonattal keresztbe a gyorsforgalmi felé? én 1x sem, bár tudom hogy hébe hóba tehervonat jár arra! ha minden igaz 60-as tábla van ott vagy talán 70-es tábla, de kint van a vasúti átjárót jelzõ tábla illetve elõtte a csíkos táblák! A kresz elõírja hogy lakott területen belül 30km/h-ra és lakott területen kívül 40km/h-ra kell lelassítani... Csepel pedig lakott terület.. volt már hogy lelassítottam csak 40-re és melletem 5-6 autó ment el dudálva a szemközti sávban elõzve engem! Van értelme lassítani?