Nekem pont az tetszik, hogy nem akarták csakazértis teljesen átalakítani az egész játékot, hanem a legtöbb játékelemhez ragaszkodtak és csak ott nyúltak hozzá, ahol érdemes volt és az újítások mind hasznosak és nem érzem rajtuk azt, hogy "na ez is csak azért került bele, hogy legyen valami".
Fõbb újítások:
- két újfajta zászló
- temetõbõl támasztható hõsök
- lordrendszer
- partyrendszer
- sokkal több fejlesztés
- guild nélküli hõsök a várban maradnak 10 napig mielõtt elmennének
- a hadjárat során szerezhetõ artifactok
- kétszintû hõsrendszer (guildek-->templomok)
Igazából már a legelsõ játékról szóló elõadáson (youtube-on meg lehet találni valahol :) ) is leszögezte az orosz producer (Alexey Kozyrev), hogy tisztelettel állnak az elsõ részhez és csak ott változtatnak a játékmeneten, ahol érdemesnek érzik, szóval erre is lehetett számítani igazából.