Jelenleg, a könyvben a valóság az ember által tapasztalható valamit jelenti és a "mély-valóságról" csak zajos jeleket vagy zajokat szerezhetünk. A tudomány az egzisztencializmushoz hasonlóan azzal foglalkozik, amit az emberek tapasztalhatnak, és a "mély-valóság" a pre-egzisztencialista platóni és arisztotelészi filozófusokhoz tartozik. Csak zajt csaphatunk a "mély-valóság" körül, de jelentõs (ízlelhetõ) megállapítást nem tehetünk róla, mert ami az egzisztencialista (a létezõ valóságos) tapasztalaton kívül esik, az kívül esik az emberi ítélethozatal jogkörén is. Sem tudományos bizottság, sem bíró, sem gyülekezet vagy egyház nem bizonyíthat, nem cáfolhat semmit a "mély-valóságról". Nem mondhatjuk, hogy van hõmérséklete vagy nincs, hogy van tömege, vagy nincs, hogy egy Istent foglal magába vagy több istent, vagy egy istent sem, hogy piros az illata, vagy rózsaszín a hangja, stb. Zajt csaphatunk, de nem szolgálhatunk írásos vagy fenomenológiai adatot ahhoz, hogy jelentést adjunk a zajainknak.