másrészt a mélység nem egyenlõ azzal, hogy elszáll feletted az ûrrepülõ amikor törzsi fázisban vagy.
Amire gondolok:
-ruha/páncél nem ad védelmi értéket.
-rendkívül kicsi az egységek változatossága. kõbaltás és dárdás, késõbb autó, repülõ meg hajó. mindenhová egyféle egység... tényleg változatos.
-az épületek változatosságának teljes hiánya. Civilizációs stádiumban amid van: fõépület, ház, szórakozóhely meg gyár. ez egyrészt így nagyon lapos, másrészt visszaveti a hangulatot, hogy ezek a dolgok azon kívül hogy bónuszt adnak egy értékhez, semmire nem szolgálnak, olyan mintha csak úgy állnának és csak lennének.
-a lakosság menedzselése rendkívül komplex: tudnak lázadni, meg boldogok lenni.
nem hiszem, hogy egy komplexebb városrendszertõl, és jópár egyéb célokat szolgáló egységtõl a játék mérete 20 gigára növekedett volna :/
nekem már az is elég lett volna, ha a törzsi fázisban csinálhatok íjászokat pluszba, és egy kis balanszot belevittek volna, hogy a gyógyítónak értelme is legyen, mert anélkül is rendkívül könnyû lezúzni az ellenséget. vagy hogy a dárdásnak értelme legyen, mert fele olyan erõs mint a baltás, és semmit sem nyerek a távoli támadásával ebben a harcrendszerben.
Így gyorsba ennyi jutott eszembe. Konklúziónak azt vontam le, hogy rohadt sok a választási lehetõség olyan téren, ami kevésbé lényeges, és túlzottan kevés a lehetõség olyan téren, ami tartalmat adna a játéknak. Mindent rohadt egyszerû megoldani.
most hangsúlyozom, hogy számomra, mert én egy játékban azért gondolkodni és kiépítgetni is szeretek, de ha csak egy kis sims móka kell ûrlényekkel, és nulla IQ-val, tényleg jó hosszú távon nekiugrani a játéknak.
most így az ûrfázisban még lehet megint elõveszem, mert nem aknáztam még ki a lehetõségeim, van itt felfedezni való. ez az ûrfûzis legalább - valamilyen szinten - tetszik.