Úgy érzem nem vagytok tisztában az árakkal a repülésben :)
Simán felszámolnak pl több százezer dollárt egy-egy mûszerért, de láttam már olyan csavart is aminek darabja majdnem 5000 Ft volt :)
A fénycsövek is kb ilyen áron vannak amiket viszonylag sûrûn cserélni kell és ez nem kis költség.
Általában az alkatrészek baromi drágák mert a gép "alacsony" árát többszörösen szedik vissza a karbantartásból. Az opciós dolgok is általában drágák, Malév gépeken a CRJ-ket kivéve nincs pl egyiken sem Winglet pedig mások tapasztalatai szerint bár sokba kerül a beépítés egyszeri költsége, de késõbb pár éven belül simán visszahozza az árát a tüzelõanyag megtakaritással.
A HUD igazából nem segít amennyit kéne. A normál repülést a robot végzi, ergó a személyzet nem a HUD-ot fogja nézni. Felszállás/leszállás közben a mûszereket kell nézni (hajtómûadatok, sebesség, magasság, siklópálya, iránysáv, kilebegtetés aztán futómûvek) amik szépen egy helyen vannak, nem tudom, hogy a HUD plexijére mennyi mindent lehet rázsúfolni, de kétlem, hogy ez mind rámenne. Megmondjam õszintén, hogy nem is láttam még HUD-os utasszállítót és biztos megvan az oka, hogy miért.
Visszatérve az Autoland-ra igazad van, a reptérnek is rendelkeznie kell a megfelelõ ILS-szel, hogy ez létrejöhessen. A nagyobb repterek azért már mind tudnak CAT III/B-t tudomásom szerint. Vagy ha B-t nem is akkor A-t.