1.The first flight of the Have Blue took place in January or February 1978 (the exact date is classified) from Groom Lake Test Facility in Nevada in high secrecy. On May 4, 1978, Have Blue prototype number 1001 was landing after a routine test flight when it hits the ground very hard, jamming the right main landing gear in a semi-retracted position. Pilot Bill Park pulled the aircraft back in the air, and repeatedly tried to shake the gear back down again. After his third attempt failed, the pilot was ordered to eject. The Have Blue aircraft was destroyed in the crash.
NEM TALÁLHATÓ RÓLA ADAT, hogy 1989 elõtt bárhol is szerepelt volna.(Panama 1989, Iraq 1990, stb..) De már régóta nem is gyártják:
Over its 27-year history, fewer than five dozen of the planes were built, the last one nearly two decades ago. (20éves a legfiatalabb darab!!!!!!)
tényleg csak 4évet írnak, máshol meg 15-öt, da katonáék soha nem magyarázkodnak, csak tagadnak, vagy nem nyilatkoznak.
2.Az F15 Eagle az valami más (nem vagyok repülõgép szakértõ, csak a dok.filmekbõl meg az akciófilmekbõl látom ezeket, de NEM 1990ben vetették be elõször, hanem 1979-ben.
You see, according to Wikipedia, each F-117 cost $122 million to build. Although affixing a sticker price to weapons systems is always tricky, if we take that number at face value, it would follow that Lockheed took in about $7.2 billion in revenue over the life of the F-117 program.
ITT azt írják, hogy 2,5év alatt fejlesztették ki, és 1981-et írnak, egy másik meg 82-õt, a hamadik 78-at az elsõ repülésre. (és/vagy hadrendbe állítás,de a kettõ nem ugyanaz, én repülést mondtam) Ezek szerint 27-30évig volt használatban (idén selejtezik õket, VAJON miért nem adják el egy megbízható Európai vevõnek?) de 1989 elõtti BEVETÉSÉRÕL nem tud senki. (nem hivatalosan hír sincs) 1999 után meg már rizikós volt használni, mert megvolt rá a módszer, hogyan szedjék le. (orosz/kínai oldal bizonyára fel is készült rá) Ez 10év. Propagandának bevált, most meg van B2B, meg a még nevenincs utód, amit egyelõre be sem vallanak. Fenntartom, hogy van sokkal jobb és sokkal drágább gép is, de a 99-es szerb bukta miatt nem repülnek vele CSAK biztonságos környezetben. A lenne a nagy bukta, ha egy olyan gépet lõnének le (akár véletlenül) aminek MÉG NEVE SINCS HIVATALOSAN.