Nos az ekkora toronyházak lengését egy nagy súllyal kompenzálják, amit majdnem a tetõ magasságában rögzített acélsodronyok tartanak az alap szint alatt.
Látható, h a torony a repülõgép becsapódása után is szilárdan állt, bizonyítva a tervezõk és a kivitelezõk szakszerû munkáját. Ha nem így lett volna és a repülõgép becsapódása + az égõ kerozin hõje meggyengítette volna a szerkezetet, akkor eltörött volna derékban ( a becsapódás helyénél) a torony. De nem ez történt. Az épület szépen függõlegesen önmagába roskadt.
Éppen ez bizonyítja, h nem a becsapódás miatt dõlt össze a torony.
Jártak a liftek, több ezer ember ki tudott menekülni.
Valahol olvastam, annó gondoltak egy ilyen baleset bekövetkezésére a tervezõk (hogy egy az óceán felõl jövõ repülõgép beleütközhet) és igen, a gép beleütközése nem rendítette meg a tornyot
Azért megkérdezném, télen, erõs szélben voltál-e 60 méter magas torony tetején? Tapasztaltad-e, hogy az éjszaka ráfagyott jég a napsütés hatására mekkora hangzavart rendez? Micsoda élmény az a kb fél méteres kilengés 60 méteren? Én sosem felejtem el.:D
Anyagvizsgálat: 10, 15, 20 mm átmérõjû köracélokat vizsgáltunk. A végük kb (nem mértem le) 30-40 mm-re vastagodott meg, h a gépbe be lehessen fogni. Ez még régi gép volt, papírra rajzolta a diagramot, szépen látszódott a rugalmas nyúlás határa/erõ, aztán amikor már a keresztmetszete zsugorodott és már maradandó volt a deformáció, végül a folyás és a szakadás. Már régebben volt, a pontos szakkifejezésekre nem emlékszem.
Tényleg, te úgyis olyan nagy szakértõ vagy. Szerinted mennyi idõ alatt ég el a szabad levegõn egy telitankolt repülõgépre való kerozin?
Ezt biztosan már lemodellezte valaki..
Mégis mi történik, ha az üzemi hõfokon mûködõ motorokat beletoljuk a szárnyakban levõ üzemanyagtartályokba? nem robbanna inkább? Vagy csak szimplán meggyullad és semmi robbanás?
Ha robban, mekkora területre terjed? Mekkora hõt fejleszt? Mennyi ideig?
Off:
Az asztalt meg ne csapkodd, mert fájni fog a kezed. Az asztalnak a verés nem fáj.