"Nos az ekkora toronyházak lengését egy nagy súllyal kompenzálják, amit majdnem a tetõ magasságában rögzített acélsodronyok tartanak az alap szint alatt."
Amennyire tudom ez nem a '70-es évek ópiuma. Akkor még szó sem volt ilyesmirõl. Ma a súly szerpét sokszor meg medence jelenti, mert az is tömeg és egyben tûzoltó víz is.
----
"Látható, h a torony a repülõgép becsapódása után is szilárdan állt, bizonyítva a tervezõk és a kivitelezõk szakszerû munkáját. Ha nem így lett volna és a repülõgép becsapódása + az égõ kerozin hõje meggyengítette volna a szerkezetet, akkor eltörött volna derékban ( a becsapódás helyénél) a torony. De nem ez történt. Az épület szépen függõlegesen önmagába roskadt."
Már kb. 1000-szer le lett írva, hogy a tûz kilágyította az acélt és ettõl a felsõ 20 emelett zuhant rá az alatt levõkre. Ettõl esett össze az épület szinte függõlegesen.
----
"Anyagvizsgálat: 10, 15, 20 mm átmérõjû köracélokat vizsgáltunk. A végük kb (nem mértem le) 30-40 mm-re vastagodott meg, h a gépbe be lehessen fogni."
Ezzel az a probléma, hogy meg sem közelíti azt az igénybevételi sebességet amit egy ütközés csinál.. Charpy féle vizsgálat nem volt különbözõ hõfokon? Na ott láthatsz igazi rideg törtést acélra, szakítógépen soha...
----
"Tényleg, te úgyis olyan nagy szakértõ vagy. Szerinted mennyi idõ alatt ég el a szabad levegõn egy telitankolt repülõgépre való kerozin?"
Hát ez így önmagában nem definiálható.
1. Mekkkora gép?
2. Mekkora felületen folyik szét?
----
"Mégis mi történik, ha az üzemi hõfokon mûködõ motorokat beletoljuk a szárnyakban levõ üzemanyagtartályokba? nem robbanna inkább? Vagy csak szimplán meggyullad és semmi robbanás?"
Nem igazán értem mire akarsz kilyukadni. Ha egy gép lezuhan / ütközik a tûz/robbanás veszélye igen magas.
Attól függ mit talál el, mennyi keró van benne és mekkora területen szóródék szét az anyag. Szét kell nézni az NTSB vagy az FAA nyilvános doksijaiba hátha írnak errõl, de a baleseti kivizsgáláskor gyanítom nem ezen van a hagsúly. A torony 30 percen túl égett. Primitív hõtani becsléssel tudnék mondani egy számot amennyi idõ kell 300-350 fokra melegedéséhez egy adott acélcsõnek. Hasonlósági modellezéssel otthon is lehet próbálkozni csak nagyon erõs hõforrás is kell hozzá és igencsak balesetveszélyes lenne...