1. Nem muzeális gépekrõl, de az ott bemutatott katasztrófák nagyobb része már vagy 20-30 éve volt.
2. Ha azt veszed, hogy naponta több millió ember utazik repülõgéppel és hogy emellé mennyi légikatasztrófa jön egyértelmûen látszik, hogy a légiközlekedés jelenleg a legbiztonságosabb a világon.
3. Elõfordulnak ritka mûszaki hibák, esetleg gyártási hibák ezért nem lehet mondani a repülésre, hogy 100%-osan biztonságos. Mint mindent a repülõt is emberek alkotják, lehet tervezési, kivitelezési vagy karbantartási hiba, de elõfordulhat az is, hogy egyszerûen tönkremegy valami, ez bármikor megeshet.
" (egyre fejletteb gépek, egyre kevesebb tudással is üzemeltethetõk, jó esetben, ha nem állandóan lefagyó PC/mobiltelefon-szerû valamikrõl van szó) és csak rendkívül nehezen, trükkök százait bevetve lehet balesetet okozni."
A pilóták manapság (nagygépekre) jóformán csak arra képzik, hogy mit kell tenniük speciális esetekben (hajtómûhiba, tûz stb.) A repülést magát nem õk végzik, nem is nagyon szeretik csinálni és nem is nagyon szabad õket engedni csinálni :)
Amúgy sok mindent nem kell csinálni ahhoz, hogy balesetet okozz bármilyen fejlett is a gép.
Lehet akármilyen hiper-szuperül felszerelt autód, ugyanúgy belemehetsz azzal is a fába.
"Ha minden gépet (szinte) a gép vezet, akkor egyre könnyebb lesz közlekedni? (mert a gépek egymást jobban/könnyebben összehangolják, mint a légiirányítók, akik néhol még angolul is úgy beszélnek, hogy a pilóta nem érti, vagy fordítva)"
Valószínüleg könnyebb, akkor ugyanis ki lenne zárva az emberi hiba. Persze hiba lehet a szoftver programozásában és bármikor megeshet mûszaki hiba repülés közben amire lehet, hogy egy ember vagy egy gép másképpen reagálna. Lehet, hogy akkor az ember hozna jobb döntést amivel megmentené a gépet és az utasokat.
Az angol légiforgalmazással nem lehet mit kezdeni, mindenki úgy mondja ahogyan tudja. Semelyik országtól nem várható el, hogy oxfordi angolt beszéljenek a pilótái.