A sorozatgyártásra nem kerülõ katonai fejlesztések többsége a hidegháború alatt márpedig szétvágva, megsemmisítve fejezte be az életét nyugaton. Túl kockázatosnak tartották annak az esélyét, hogy esetleg a szovjetek lemásoljanak belõle valamit.
Ami az EV-1-est illeti, ott megint van egy kis oldalzönge. Azt már a GM sem tagadja, hogy hiba volt az EV-1-es program brutális lezárása (elég abba belegondolni, hogy most egy hibrid autón dolgoznak, Chevy Volt név alatt). Akkor, a 2000-es években viszont egyszerûen túl drágának és szükségtelennek tartották, mert nem volt népszerû a vásárlók körében. Ez egyfelõl az amerikai vásárlók akkori igényeibõl fakadt (ma valószínûleg bomba üzlet lenne az EV-1, mint kis méretû, városi autó, de 2000 környékén a SUV-ok szárnyaltak eladások terén, és a kis autó a csóróság szinonimája volt, a humoristák is folyton megtalálták az EV-1-est és késõbb a Toyota Priust is), másfelõl az egész program körülményeibõl. Az EV-1-est a GM egy tesztnek szánta, mivel egyetlen gyártó sem volt túl tapasztalt az elektromos autók piaci alkalmazása terén, ezért elég sok pénzt fektettek be az EV-1-esbe, és a lizingelés ötletét azért tartották jónak, mert a valóban sorozatérett EV-2 lehetett volna az igazi piaci válasz.
Megjegyzem, "kicsit" egyoldalú emiatt a GM-et és az amerikai vásárlóközönséget vádolni. Itt, európában is volt ilyen, csak arról nem csináltak filmet. A PSA konszern az 1990-es évek végén gyártott elektromos Pegueot 106 és Citroen Saxo személygépkocsikat, sõt, azóta is gyárt, például kapható a Citroen Berlingo Van elektromos változatban, például Angliában. De ettõl még hiába, ha az emberek max. második autónak tudnák megvenni, hiszen hosszabb utakra nem alkalmasak, tehát oké, csodás a napi ingázáshoz, meg bevásárláshoz, de ha hétvégén le akarnak menni a rokonokhoz, akkor már fejvakarás van, egyfelõl a cirka 120km-es hatótávolság miatt, másfelõl a töltési lehetõség bizonytalansága miatt (a csomagtartóba mégse pakolhatod be a töltõberendezést). Az elektromos Saxo és 106-os inkább csak érdekes színfolt maradt, mint komoly piaci modell, ha jól tudom, a két típusból összesen nem épült 10.000 darab...
A Citroen jelenleg is csak Van (vagyis teherszállító) Berlingókba adja az elektromos változatot, a kis távolságú terítéseket csináló cégeknek ugyanis ideális. De Average Smith családapának nem. Most ezért feküdt rá mindenki a hibridekre, mert ott megvalósítható a hosszabb út is, és az akkumulátor nyújtotta környezetbarát megoldás is mûködhet a hétköznapi rövid utaknál...