Te ezt a sok faszságot honnan szedted már megbocsáss?
"Én MEM a fly by wire rendszerre gondoltam, hanem a stabilizáló számítógépre, ami CSAK annyit csinál, hogy menet közben folyamatosan korrigál, mert a gép olyan rossz aerodinamikailag, hogy nem tud egyenesen repülni (sem)."
Erre való a robotpilóta, gondolom hallottál már róla. Normál repülési körülmények között a robot vezeti a gépet végig a kijelölt útvonalon egészen a kilebegtetésig (ha képes rá akkor touchdownig is).
"(nem is értem, ha már ilyen rendszerek vannak, akkor leszállni miért nem azzal szállnak az utasszállítók, fõleg sz*r idõben, amikor elhasalnak a pilóták. Szánalmas, hogy még mindig úgy vezetik a gépeket (tele emberekkel!!!!) hogy KINÉZ AZ ABLAKON A PILÓTABÁCSI."
1. Leszállni le lehet utasszállító gépekkel robottal is, ezt hívják Autoland-nek. Jelenleg tesztelik azt, hogy robot végezze a taxizást és a beállást is az állóhelyre.
2. Kb már 30 éve NEM vizuálisan szállnak le mert mûszeresen sokkal pontosabb és biztonságosabb. Ha nem tudod, hogy mi az az ILS és MLS rendszer akkor jobb ha utánanézel.
Malév gépek zöme jelenleg CAT III/B-t tud tudámsom szerint ami azt jelenti, hogy olyan látási viszonyok között is leszállhatnak ahol a látótáv max. 46!!! méter.
"Már régen nem ablakot kellene nézni, hanem valami vektorgrafiku képet, ami a látvány leképezése lenne, csak kiemelten mutatná azt ami fontos, hogy éjjel, szakadó hó/esõ és kivilágítatlan leszállópálya esetén se legyen gond. Kb.15éve láttam, hogy tervbe vették a légiközlekedés elterjesztését, és EGYSZERÛBBÉ TÉTELÉT, oda alapvetõ lenne egy ilyen rendszer."
A vadászgépeken ismert HUD (Head Up Display) már évek óta opcionálisan megvehetõ az újabb gépekre, sokan csak azért nem veszik mert drága és annyit nem segít amennyit kéne.
"(GPS vevõ, GPS adó is van már egy ideje, de ahogy látom a vonatokba sem jut, pedig ez olcsón megvehetõ tech.)"
A Boeing 737 NG családja 1993-ban startolt, azóta ebben a családban a beépített duál GPS vevõ alaptartozék és a navigáció egyik legfontosabb része.