Már megbocsáss, de megint összeesküvés elméleteket kezdesz el sorjázni, ahelyett, hogy tényszerûségnél maradnál... Miért "kellene" megmagyarázni a szakmának azt, hogy a Horten és a Northrop is csupaszárny gép? Mibõl gondolod, hogy a Horten "lopakodó"? Ugyanis nem az (a hajtómûvek nincsenek 'elrejtve' a radarbullámok elõtt, márpedig a radarkeresztmetszet egyik legnagyobb forrása a forgó kompresszorlapátok lehetnek - a mai modern gépeknél ezért a beömlõnyílás vagy erõsen hosszított, vagy egy 'S' alakú csatornával csatlakozik a hajtómûhöz, hogy a radarhullámok útját állja).
A csupaszárny repülõgépek az 1930-as években tûntek fel, elõször még vitorlázó gépeknél (Horten H1, Freel Flying Wing), akkoriban a német Lippisch, a Horten fivérek, illetve az amerikai Jack Northrop és Cheston Eslheman foglalkozott fõleg ilyen gépekkel. Northrop legalább annyira a rajongója volt a csupaszárny gépeknek, mint Hortonék, 1940-ben megépítette az N-1M-et, majd egy egész sorozatot (N-3M, N-9M, stb.), ezek elõbb repültek, mint az általad felhozott Horton gép. A második világháború végén pedig óriási csupaszárny bombázókat gyártottak, YB-35, majd YB-49 jelöléssel. A csupaszárny gépek irányíthatósága ugyanakkor nem volt tökéletes, ezért a Northrop gépek alul maradtak a B-36-al szemben. Mikor késõbb a lopakodó technológia elõ került, a Northrop elõvette ismét a csupaszárny desingt, mivel bizonyos elõnyökkel rendelkezett, és a cég nagy tapasztalatokkal bírt már építésük terén...