Klasszikus zenei tehetségkutató verseny indul a YouTube videómegosztó portálon. A fõdíj egy fellépés a New York-i Carnegie Hallban.
A jelentkezõk január 28-ig tölthetik fel a bemutatkozó videóikat a portálra. Fejenként két anyagot kell beküldeni. Az egyik témája szabadon választott, a másikon Tan Dun Oscar-díjas zeneszerzõ egy mûvébõl kell eljátszani egy részletet. A mezõnyt elõször vezetõ zenekarokból válogatott szakértõkbõl álló zsûri szûkíti. A továbbjutott versenyzõkre március 2-tól szavazhatnak a regisztrált YouTube-felhasználók. Áprilisban aztán a legtöbb szavazatot kapott zenészekbõl megalakul a YouTube Szimfonikus Zenekar. A tagokat meghívják New Yorkba, ahol három nap alatt betanulják Tan Internet Szimfónia No.1, Eroica címû mûvét.
A kínai származású zeneszerzõ alkotását - amelynek címét Beethoven egyik leghíresebb zenekari mûvébõl merítette - április 15-én mutatja be a világ elsõ online klasszikus nagyzenekara a Carnegie Hallban. Vezényel Michael Tilson Thomas, a San Franciso Symphony Orchestra zenei igazgatója. "Öt hónap múlva véghezviszünk valamit, de még nem tudom, hogy mit és kivel. Halvány fogalmam sincs arról, hogy pontosan mi történik majd azon az áprilisi napon, de ez is része a kalandnak" - mondta Thomas, aki több más világsztárral, például a zongoramûvész Lang Langgal és a londoni szimfonikusokkal együtt vállalkozott a klasszikus zene népszerûsítésére a videomegosztó portál segítségével. "A YouTube hatalmas lehetõség arra, hogy közelebb vigyük a klasszikus zenét az emberekhez" - mondta Thomas, aki zenetörténeti YouTube-videosorozatot is tervez.
A YouTube anyavállalatának, a Google-nak azért érdekes a vállalkozás, mert a videomegosztó hozhat össze embereket, akik egyébként nem találkoztak volna - mondta Ed Sanders, a YouTube marketingigazgatója. "A klasszikus zene jelenléte sokkal erõsebb a protálon, mint ahogy a legtöbben gondolják" - mondta Sanders. Az egyik legnépszerûbb YouTube-klip egyébként Johann Pachelbel XVII. századi német zeneszerzõ Kánon D-dúrban címû munkájának rockosított feldolgozása, amelyet egy koreai gitáros ad elõ. A videót már több mint 52 millió alkalommal nézték meg.