"A sokat szidott portolásra elméletileg az a válasz, hogy a konzolok, amikre készült, mind többmagos és magas órajelen fut"
Ezt igazából nem értem, miért hozod fel. Akár erõsebb, akár gyengébb a hardver amirõ portolunk, a portolást úgy kéne csinálni, hogy hozzáigazítják az új platform képességeihez a történetet. Ez nem csak teljesítmény szempontjából kell megtörténjen, hanem az adott platform kezelõszerveinek, az adott platform használói igényeinek is meg kell felelni. A konzol portok többségében ez utóbbiak miatt szoktak szarok lenni.
Láttam olyat, ahol nem lehetett pl billentyûzetet konfigurálni (mert konzolon nincs ilyesmi), durvább esetben bennemaradtak a konzolos kontroller gombjai (nyomjá piros x-et meg zöld kört üzenetek PCn :) )
Aztán szokott probléma lenni fix felbontás, egér konfigurálhatatlansága, gyengébb konzolok esetén a textúrák és grafika gyenge minõsége, grafikai beállítások teljes hiánya stb stb.