A gép soha nem lett rendszerbe állítva és a szériagyársáta sem kezdõtött meg Ennek több oka van.
1. A Hidegháború egyik legsötétebb korszaka alatt kezdték fejleszetni. Volt rá lóvé (akkor mindenre...), de már ekkor is látszódott, hogy nem lesz sima ügy. Nem számított. Mikor ez véget ért az volt a csoda, hogy nem kaszálták el helybõl... A helyzet ugyanez volt az F-22, Osprey és B-2 programmal. Bush az egyik utolsó rendelkezésével a 19. gépnél kirúgta a sámlit a B-2 program alól. Még a protó gépbõl is harci gépet csináltak és így lett meg a 20 darab asszem. Az Osperybõl kb. 1,5 lett kész bevethetõ gép. Hát az sem volt egyszerû, pont azon korszak gyermeke, mint az RAH-66. Az F-22 is 2005 végén lett rendszerbe állítva. Tehát a kiírástól kedzve minhárom program futott vagy 15-20 évet. Eszméletlen...
2. A gép szerepköre igazából kicsit fura, mert nem olyan combos helit akartak, mint az AH-64, de sok mást elvártak tõle. Csökkentett észlelhetõséget minden téren fõleg. Na ebbõl szokott baj lenni. Lett is. Nem tudta teljesíteni az elvárásokat, de vitte a pénzt. Végülis azért állították le, mert beálható idõn belül és a rendelkezésre álló keretbõl nem láttak rá semmi esélyt, hogy ebbõl lesz valami ami tényleg kell a US ARMY-nak. Akkor inkább bebukták az X milliárd dollárt és jutottak azért elég sok kutatási adathoz késõbbre. Magyarán mi a helyzet? Ok, eddig jutottunk, de most erre se pénz se kereslet ebben a formában. Majd egyszer talán...
(Azért nem lennék azok helyében akik éveket vagy évtizedet dolgoztak benne és semmi sem lett kézzelfogható a munkájukból. Pocsék érzés lehet. Milyen lehet viszont annak aki mondjuk az F-16 gép tervezésében vastagon részt vett vagy a B-52 megalkotásában. Szerintem talán már senki nem él közölük, de a gép még vagy 15-20 évig itt repked még. Hát nem semmi...)
Vacaknak azért nem nevezném. Igazából részletesen soha senki nem írt a típusról, mert hát azért ez is szürke program volt, mint az F-22.