Sturmvogel? Akkor már inkább Schwalbe-ként hivatkozzunk már rá. Azért az túlzás hogy a 262es minden más jet vadász kiindulóalapja lett volna. Ott volt párhuzamosan a Meteor. Amiben elõremutatónak bizonyult az a hajtómû megoldása az axiálkompresszorral. . Ami meg a biztonságot illeti.. Semmivel sem volt jobb vagy rosszabb mint a kor sugarasai. Ugyan úgy lefulladt, vagy kigyulladt ha hirtelen adtál neki gázt mint a többiek :) A MiG 15 kétség kivül korának nagy gépe volt. De nem volt legyõzhetetlen. Az elsõ ember vezette sugárhajtómûves légiharcot sem õ nyerte hanem az ellenfél egy 80assal. A 15ös erõs fegyvereit minden bizonnyal jelentõsen inspirálta a II vh, ahol ugye a szövetséges bombázók letarolták európát. Sokszor felmerült az is hogy a sabre meg a 15ös közös õse... Nincs közös õs. Ezek a gépek az utolsó, kizárólag gépágyúval felfegyverzett jetek. Kis túlzással ugyanolyanok voltam mint a II vh csavarosai, csak gyorsabbak. A következõ lépést már az elektronika fejlõdése hozta. Bizonyára sokszor keverték õket össze, többek között ezért is kapták a szablyák a csíkokat a törzsre. Ami meg a nene átadását illeti, Balázs, ne feledd el az egy más kor volt. Nemrég ért véget a háború, örömbodottá van, és Churchillt sokan fikázzák mikor fel mer szólalni a nagy medve ellen. (aki azért a nép szemében még szövetséges, mert együtt gyõzték le a nácikat.) Akkor még nem látszott onnan, hogy a "munkásparadicsom" nem az teljesen mint aminek mondják.