Leteszteltem a cuccot, most fejeztem be, látni akartam a végét.
Nem tudom hova tenni. Játéknak semmiképp nem nevezhetõ, inkább ez az "interaktív mûvészeti alkotás" állja meg a helyét, de szerintem kicsit többnek akar látszani, mint ami.
Tájékozódni alig lehet benne, ez nagyon idegesítõ. Néha hosszabb idõre is felvillannak a "pöttyök", ez a bejárt út. Ilyenkor látod, hogy épp hol vagy és merre mész, de nem segít sokat. Amúgy ha lemész a térkép oldalán, a másik szélén jössz vissza, gyak. körbe-körbe mész. Ezért lyukadtam ki mindig ugyanott.
A grafika eleinte nagyon jó és hangulatos, csak a környezet folyamatosan ismétlõdik, ezért hamar unalmassá válik. A zenékrõl és hangokról ugyanezt gondolom.
Az irányítás szerintem nem vészes, úgyis csak az elõre nyílra van szükség, ezen nem lehet mit elrontani :) Ha megjelenik valaminek a szellemképe, akkor ne nyúlj semmihez, automatikusan megkezdõdik az interakció (entert is nyomhatsz az azonnali kezdéshez).
Az erdõben elszórva virágokat és különbözõ tárgyakat, dolgokat lehet találni. A tárgyakhoz tartozik egy magasröptû szösszenet is, szerintem elég gyenge szövegek. Próbálnak ütõsek lenni, de nem hordoznak nagy igazságot.
A feladatod, hogy (ne) térj le az útról. Az erdõben találkozhatsz egy tündérrel (az õ irányába mutatnak a képernyõ szélén lévõ pacák), õ visszavisz a helyes útra, a nagymama háza elé. Kedves tõle. De a fõ cél, hogy beteljesítsük a szereplõk végzetét. Mindegyik lánynak meg kell keresnie a saját "farkasát", az idegent, aki liliomtiprást hajt végre. Gyakorlatilag megveri és megerõszakolja az adott lányt, ezt szerencsére nem látjuk, de teljesen nyilvánvaló. Ezután a kislány, megtörve testben és lélekben, elvonszolja magát a nagymama házához.
(Ezt végigjátszani egy órás "akció", közben persze nem történik semmi. Egyedül a farkasos anim az érdekes, ami tart egy percig.)
Szóval a lány beért a házba, itt vált saját szemszögbe a dolog. Irányítani nem tudod, gombnyomásra egy "mezõt" lép elõre a lány. Közben korlátozott mértékben tudsz nézelõdni. Ha találtál tárgyakat az erdõben, új szobák nyílnak meg, melyeket érinteni fogsz az utad során. Ez a rész kifejezetten hangulatos, és a játék többi részéhez képest viszonylag pörgõsre is sikerült. Néhány megnyitott szobával már elég közel jár az élmény egy kellemetlenebb bad triphez.
Ha jól csináltuk, a végén meghal a lány.
Gyakorlatilag errõl szól az egész. Túl sok és lassú a mászkálás, unalmas a környezet, a zene egy fél óra után halál idegesítõvé válik. Jópofa volt végigmenni a házon, de ezért a pár percért nem érte meg másfél órát szenvedni az erdõben. És a Piroska és a farkas történetének lényegét sem sikerült megragadni.