Általános iskolába szerintem erõs lenne, de középiskolába már bõven beleférne egy alapvetõ gazdasági oktatás.
Egyébként ha jól tudom, azt semmi sem tiltja, hogy például egy osztályfõnöki órán ilyen témákat érintsen az osztályfõnök. Anno középiskolában (1992-1996) nálunk is volt olyan, hogy az osztályfõnök egy katolikus papot hívott be, akivel a vallásról, teológiáról lehetett beszélgetni (ez sem szerepel tantervben). Az adott tanártól függ, hogy ki mit tart fontosnak...
Ami viszont a másik felét illeti, azt nem az átlag embernek kell látnia, hogy egy gazdasági modell mûködik-e, avagy sem. Vannak erre hivatott szakemberek, akiknek az a dolguk, hogy az ilyesmi feltûnjön (megj. voltak ilyenek). Ahogy az autószerelõ is azért felel, hogy a kezei közül kiadott jármû ne essen szét két perc múlva, a pék pedig azért, hogy a kenyér ne legyen ehetetlen.
Ahhoz meg továbbra is úgy vélem, hogy elsõ sorban józanságra van szükség, hogy lássa, hogy az õ elõtte álló lehetõségek valósak-e vagy sem, tud-e élni velük, vagy kockázatot rejtenek magukban, amelyeket már nem éri meg felvállalni. Itt az emberi gyarlóság az, ami problémát okozhat.
Ha meg valakit érdekel a téma, az internet korában könnyedén találhat egy olyan embert / oldalt / fórumot, ahol szájbarágósan el tudják magyarázni mit és hogyan. Az önképzés/tanulás az élet része, ezt kell elsajátítani. :)
Ami a filmet illeti, abból a szempontból nagyon jó, hogy könnyen értelmezhetõen és jól illusztrálva mutatja meg azt, amit amúgy már sokan sok féle képen leírtak. De ha valaki értelmezni akarja, akkor úgy kell kezdenie, hogy angol nyelv megértése, legalább középfokon. :)