Az emberek többsége nem fogja fel, hogy egy gazdasági haszonszerzésre épülõ rendszerben élnek, akik pedig mégis, azok a következményekkel nincsenek tisztában. Ez szerintem alapvetõbb probléma.
Nézõpont kérdése. Minden ember alapvetõen magának jobb fizetést, jobb életkörülményeket akar. Mindenki tisztában van vele, hogy pénzért dolgozik, és alapvetõen igyekszik minél több pénzt kicsiholni a munkájából (rosszabb esetben mellette-belõle). Szóval szerintem mindenkinek tisztában kellene lennie, hogy ez egy ilyen világ. Hogy esetleg akadnak olyanok, akik nem látják ezt át, az lehet az oktatás vagy az érdeklõdés hiánya (igen, a kettõt nem mosom össze, hiába oktatnak valakit, ha nem érdekli, akkor nem fog rögzülni benne, nem fogja hasznát venni -> elég abba belegondolni, hogy mennyire emlékszel az általános iskolai matek és fizika tananyagból :D).
Aki pedig nem ezt csinálja, arra úgy tekintünk, mintha nem létezne. Megvan ennek is az oka.
Ezt erõs sarkításnak mondanám. Aki hivatástudatból doglozik, például. Aligha hiszem, hogy ezekre "nem létezõként" néznének az emberek.
Az országot nem a politikus irányítja. Ezt kipipálhatjuk.
A technikai/tudományos fejlõdést nem a tudós irányítja. Ezt is kipipálhatjuk.
Ez megint sarkítás és összeesküvés-elmélet...
Ezt magad is elismered, aztán mégis figyelmen kívül hagyod a bannerben lévõ figyelmeztetést...
Maradjunk annyiban, hogy a politikusok hozzák még a törvényeket, szabályokat. Hogy miként és hogyan, az az adott társadalomtól függ.
Azaz a (nagy) banknak egyértelmûen hasznos a válság. Annyira hasznos, hogy szinte várja a válságot. Vagy lehet, hogy elébe is megy? ...
Annyira hasznos, hogy sokan közülük már tönkre is mentek, és egy jó részük alatt pedig ingadozik a szék...
Nem hiszem hogy ez lenne a lényeg. A lényeg az, hogy a XX. században végig tömeges cégegyesülések mentek végbe. Ez a hatalom koncentrációját eredményezi.
Azt is érdemes megnézni, hogy miért.
Vegyük a repülõgép-ipart.
-A fejlesztés egyre drágább, vagyis több pénzt kell befektetni, amely megtérülése a megrendelések számától fog függeni.
-A gyártás racionalizálásával, új technológiákkal lehetséges, hogy a gyártási költségek csökkenjenek. Aki nem tudja tartani a tempót, az leszakad, és mivel a vásárlók elpártolnak tõle amiatt, mert nem versenyképes, ezért rövid úton tönkre is megy.
-Mivel egyre homogénebb a típusválaszték, ezért a nagyobb vásárlások egyre inkább nagy mennyiségben zajlanak le (flottavásárlás), vagyis valaki, aki nem tud a nagyokkal gyártási mennyiségben, árban és minõségben versenyezni, még könnyebben elvérzik.
Nem olyan bonyolult ez. Másik példával élve a Trabant sem véletlenül tûnt el a piacokról. A gyártó céggel (ebben a kontexusban) együtt.