Egyet kérdezek, mire szeretnél kilyukadni ezzel a nagy egészségügyis monológgal? :) Ha fontosabb lenne, mint a KRESZ, akkor mentõs képzés lenne az eü oktatásból, vizsgából. Valljuk be, nincsen nagy hangsúly az eü témán, ami a könyvben van az meg bõven elég, néhol még sok is. Van egy 4 órás oktatás belõle (legalábbis nekem egyszer 4 óra volt), oszt' csókolom, jöhet a vizsga, ahol ha rendes a vizsgabiztos, akkor kb 3 perc a szóbeli része az egésznek. Tõlem csak annyit kérdezett, hogy milyen vérzés, hogy látom el, és hogy milyen következményei lehetnek egy fejsérülésnek, mondtam rá pár példát, viszontlátásra, sikeres vizsga. Volt egy srác, aki kb mindent elbénázott, tõlem kérdezte a vizsga elõtt, hogy hogyan kell lélegeztetni, meg hogyan mûködik a stabil oldalfekvés. Aztán a szóbelinél arra nem tudott válaszolni, hogy hogyan segítene azon, akinek valami elakadt a torkán, makogott össze-vissza, de átlökdöste a vizsgabiztos. Kb ekkora hangsúly van az eü témán ma Magyarországon. Szóval ez is vizsgabiztos függõ, hogy egy olyan ül bent, aki megbuktat azon, ha véletlenül összekevertél valamit (majd kijavítod, de már mindegy), vagy egy olyan, akinek ha felsorolsz 3 sérülést, akkor átmentél. És igazából nem hallottam olyanról, hogy valakit megbüntettek, mert nem állt meg segíteni. Rendõr akkor még nincs jelen mikor elsõnek érsz oda, más meg gondolom nem azt nézi hogy ki nem áll meg, és írja a rendszámot, hogyan tudnának így elkapni és megbüntetni. Ezen sincsen hangsúly, ez is csak benne van a könyvben. Nem azt mondom, hogy ne tudjuk azt, ami van az eü könyvben, vagy hogy ne álljunk meg segíteni, hanem azt, hogy itthon mennyire veszik komolyan ezeket a dolgokat. És errõl már nem mi, autóvezetõk tehetünk, hogy mennyire veszik komolyan a vizsgákat, vagy hogy mennyire ellenõrzik ezt az elsõnek meg kell állni és segíteni dolgot.