Akkor a beígért értékelés tõlem (már ha érdekel valakit :) )
Kiadó: DTP Entertainment
Fejlesztõ: Deck 13
Kiadás éve: 2009
Stílus: Akció-RPG
Történet (copy/paste :) )
A játék a XVI. századi Velencében és környékén játszódik. Fõhõsünk a bájos Scarlett, aki a játék kezdetekor épp szerelmétõl búcsúzkodik egy kis hegyi faluban. Az idilli pillanatot egy falusi szakítja félbe, elhívva hõsnõnk szerelmét, és hamarosan kiderül az ok is. Bérgyilkosok törnek a falura, és nem kímélnek senkit, aki az útjukba kerül. A falu védelme érdekében Scarlett is fegyvert (piszkavasat) ragad, ám mivel nem egy képzett harcosról van szó, hamar kimerül, és szerelme, Benedict menti meg. Az egyik gyilkos azonban erejének utolsó morzsáival halálos sebet ejt Benedicten, aki Scarlett karjai közt leheli ki lelkét, hõsnõnk pedig elájul, és egy különös álmot lát.
Itt maga a Halál jelenik meg elõtte (a közhiedelemmel ellentétben a fekete helyett a fehér színt jobban kedveli), aki a lányának nevezi, és két fontos feladattal bízza meg: találja meg apja (a Halál) régi fegyverét, a Holdpengét (Moonblade), és pusztítsa el vele az élõholtak arkónját (Undead Archon). Scarlett tehát útnak indul, hogy újra szerelmével lehessen, és megismerje saját különös sorsát is.
Bizony, magának a Halálnak a gyermekével fogunk kalandozni Velencében. A játék maga egy Gothic-klón, tehát aki játszott a sorozat bármely tagjával, az otthonosan fogja érezni magát itt is. De ne ijedjünk meg, nem egyszerû másolatról van szó, akad itt újdonság bõven, haladjunk hát szép sorjában. A játék tehát egy akció-RPG keverék, vagyis hõsnõnk küldetéseket old meg, ládákat nyitogat, rengeteget beszélget és harcol, nem mellesleg tapasztalati pontokat gyûjt és fejlõdik. Ehhez még hozzájön az is, hogy hozhatunk jó és rossz döntéseket is, így kétféleképpen játszhatjuk a játékot.
Játékmenet
Mint az fent olvasható, a játék Velencébe repít el minket (illetve egy közeli falucskában San Pasquale-be. Ez uygebár Scarlet otthona). A bejárható terület viszonylag nagy, ellenben nincs akkora szabadságunk mint ahogy az elõször látszik. Sok a láthatatlan fal.
A harcrendszer tipikus hack and slash stíluson alapul.
Kalandozásaink során számos képességet tanulhatunk meg, amik 2 kategóriára vannak osztva. Van a fizikai, (ezek közé tartozik a különbözõ közelharci technikák tanulása, továbbfejlesztése. ) és van a mentális képességek skillfája. Itt tanulhatjuk meg többek között a
holtak világában való "járkálást" a holtak felébresztését, átjárást a világukba, alkímiát stb. Mint az lenni szokott csak rajtunk múlik hogy mire fejlesztünk.
Minden "mesterséget" meg kell tanulnunk egy ahhoz értõ emberkétõl. XP pontokat nyilván a leölt ellenfelekért, és az elõvégzett feladatokért kapunk.
A játék sokszor állít minket választás elé, amiknek történet szempontjából súlya van. A késõbbiekben választanunk kell magunknak céhet is. El kell döntenünk hogy a harcosok, "postások", vagy varázsló/nekromanták csapatához szeretnénk csatlakozni. Én az utóbbit választottam.
A Városban találunk boltokat, árusokat, üzletembereket, akiknek olykor felajánlhatjuk segítségünket, illetve vásárolhatunk/eladhatjuk felesleges tárgyainkat nála.
Grafika, gépigény:
A játék összeségében szépnek mondható, de számos oylan hely van amire látszik hogy nem fektettek túl nagy hangsúlyt. Velenve pl nagyrészt baromi szépnek mondható. De a falu, illetve majd a végén a kastély.. Telis tele lowres elmosott textúrákkal. Ugyanezt lehet elmondani az NPC-kel kapcsolatban is.
A fõhõs és a fontosabb személyek jól ki vannak dolgozva, de ez a többiekrõl már nem mondható el.
Ráadásul a játé k a megjelenés napjaiban még így se nézett ki. az 1.02-es patchel pakolták bele a dinamikus fényeket, árnyékhatásokat, bump-map effektet stb.
A gépigénymai viszonylatokat nézve nem mondható vészesnek, bár néha vannak indokolatlan framedropok.
Összegzés
Ami tetszett:
- Izgalmas, fordulópontokkal teli történet
- Szimpatikus karakter
- Összességében korrekt látványvilág, bár*
- Jól eltalált játékidõ (kb 22 óra alatt sikerült végigvinnem)
- Jól felépített skilltáblázat
Ami nem:
- * néhol baromira elhanyagolt a grafika. Van olyan helyszín ami kifejezetten ronda.
- Néhol durva framedrop-ok
- Az MI sík hülye
- bugok. Néhol grafikai, illetve néhol játékmenetbeli
- Néha a sok mászkálás kicsit unalmassá tud válni.