Nyugodtan nevessetek ki, de én kb 30. szintig nem értettem, hogy működik a játék skill rendszere. Persze láttam azt a szép kis vaultos táblázatot, és amikor végre leesett hogy mi a f*szt látok, volt is nagy homlokcsapkodás, hogy há hiszen ez egyszerű, mint az egyszeregy. Csak a régi rendszer után valahogy ez nem adta magát. Sajnos attól hogy egyszerűbb lesz valami, nem biztos hogy átláthatóbb is. Erről mindig az Earth 2150 jut eszembe és a róla készült cikk. Ott azt irták, hogy bonyolult a tervezés/épités rendszer. Jah, a C&C-hez képest tényleg az volt, mert nem annyiból állt hogy felhúzom az X épületet, ami lehető teszi az adv. változatot, meg az egységeket is lehetett konfigurálni. Pedig ez sem mostanában volt, de a látszólagos bonyolultság már akkor is olyan problémát jelentett, amit szóvá kellett tennie a cikk irójának. Pedig akkor még aligha kellett aggódni a kazuárok lustasága miatt. Ahhoz képest a 2160 már nekem sem volt egyértelmű. Bár ez bizonyos szempontból rossz példa, hiszen az nekem bonyolultabbnak tűnt,, az egyszerüsités nem feltétlen lesz mindig átláthatóbb.
Igazából az egyszerüsités itt is relativ, hiszen korábban a skillek értéke csak annyiban fügött a fő tulajdonságoktól, hogy ha növelted őket, akkor nőttek a skill pontok is. Most viszont ha meg akarok tanulni valamit, előbb fel kell húznom az adott képességet, hogy egyáltalán elkezdhessem tanulni a skill-t. Persze a másik oldalon meg -kombinálva a szintlimit eltörtlésével- jó dolog, hiszen igy kellő játékidővel és xp összefarmolásával ki lehet húzni egy full 10-es képességű, minden skillel megkent karaktert. Az megint más kérdés, hogy addig még a hc játékosok többsége sem jut el. Ellenben pl a F3-al, ahol bár volt level cap, még is a játék végére össze lehetett hozni a 100%-os karit. Fck logic.