Bár még nem játszottam végig energiafegyveressel, de úgy vettem észre kezdetben nehezebb a kevesebb lőszer és fegyver találás miatt.
Ha esetleg érdekel egy alapos skillfejlesztés módosítás, akkor esetleg próbáld ki a Practice Makes Perfect mod-ot. Ennél nem osztasz ki skillpontokat, mert a skillek használat során fejlődnek (beállítható hogy a kapcsolódó skill határozza meg a skill fejlődési sebességét). Ha akarod Elder Scroll 'stílusban' a szintlépés is lehetséges pl. 10 skill fejlődése után. (Ennél a modnál persze a magas intelligencia nem annyira szükséges, mert nincs skillpont, ill. a könyvek olvasása is inkább későbbre hagyható.) van egy beállítási lehetőség is, ami külön számolja a egyes fegyverjellemzőknél (pisztoly, puska, shotgun,távcsöves,... ) a fejlődést és ez befolyásolja az akt. fegyver használatát (pl. többet lőttél pisztollyal akkor ha egy pisztollyal jobban sebzel mint puskával).
Jó még a Project Nevada is. Itt elég sok módosítás van, pl. a Cyberware esetén alapesetben 2-2-t rakhatunk minden testrészre (pl fejre nem lehet Perception+Luck+Intelligencia egyszerre alapesetben) de vannak Perkek amik engedélyezik 4-4 berakását. 19 új Cyberwer is van, amiket meg kell találni (pl. éjellátást/hőlátást lehetővé tévő 'Bionic Eyes', halkabb lopakodás, kicsit több súly cipelése,...), ill. ha beszerzel egy könyvet (nem jut eszembe a címe) akkor az a doktor akinek odaadod szintén meg tud műteni, nem kell mindig a klinikára menni. Vannak új fegyverek is ill. saját magad is csinálhatsz párat ami az elején jöhet jól (pl 9mm-es pisztolyból egy kezdetleges távcsöves puska míg nem találsz rendeset).
Ha meg esetleg megvan a Fallout 3 is a New Vegas mellett, és tetszett, akkor esetleg ki lehet próbálni a Tale of Two Wastelands-et, ami a 2 játékot egyberakja, és a New Vegas rendszerével (pl. Iron sight) lehet végigjátszani a 3-at, és ugyanazzal a karakterrel lehet folytatni a New Vegast. Ez persze problémát okozhat pár mod esetén, de vannak TTW-s mod verziók is (pl. Projekt Nevadának is).